משרד הבריאות פרסם הבוקר (שני) את נתוני התחלואה בקורונה, מהם עולה כי מספר החולים קשה עומד על 671, בהם 274 במצב קריטי ו-222 מונשמים. כמו כן, מקדם ההדבקה ירד ועומד כעת על 0.7. 

במהלך היממה האחרונה אובחנו כ-2,874 חיוביים לנגיף, זאת לאחר ש-4.26% מהבדיקות היו חיוביות. מניין קורבנות המגפה עלה ל-7,684. בגזרת החיסונים, 3,223,563 ישראלים קיבלו את מנת החיסון השלישית, כ-5,617,090 את השנייה ו-6,091,647 את השלישית.

בתוך כך, לאחר הביקורת שהופנתה כלפי הממשלה, לשכת רה"מ הודיעה כי לאחר קרוב לחודש ללא דיונים, קבינט הקורונה יתכנס לדיון ביום ראשון הקרוב, ה-3 באוקטובר, בשעה 17:00 במשרד רה"מ.

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע במכתב שהפיץ כי לא ניתן לחייב באופן גורף בדיקת 'תו ירוק' בכניסה לבית החולים, מכיוון שמדובר במקום עם פעילות חיונית, אך הוסיף כי אם מנהל בית חולים מעוניין בכך, הוא יכול להנהיג בדיקות בתנאים מסוימים.

"אני מודע לצורך ולחשיבות של נקיטת הצעדים למניעת הדבקות קורונה בתוך שטח בית החולים. ככלל, פעילות כזו נדרשת ומבורכת, אך עליה להעשות בהתאם לכללים בעניין החלת התו הירוק, שלא הוחל על מוסדות הרפואה במודע ובמכוון, ותוך שמירה על זכויות המטופלים, לפי חוק זכויות החולה", כתב פרופ' אש במכתבו.

כזכור, ב-3 באוקטובר יחול שינוי מדיניות בתו הירוק, לפיה מחוסנים בשתי מנות, שעברה מעל חצי שנה מאז שחוסנו, לא יכולו לקבל תו ירוק ללא ביצוע חיסון שלישי. המטרה שהוצבה במשרד הבריאות היא להתמודד עם דעיכת המוגנות אצל מחלימים, ולהתאימה לשינוי הגדרת מתחסן. 

לפיכך הוחלט כי כל מחלים שעברה לפחות חצי שנה מאז שאובחן כחולה קורונה, יצטרך לקבל מנת חיסון אחת על מנת להיות זכאי לתו ירוק. כמו כן, אדם שאובחן כבעל נוגדנים בבדיקה סרולוגית, וקיבל מנת חיסון אחת, ייחשב למחלים מחוסן.