מעט לאחר נאומו באו"ם: ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (שני) בתדרוך לכתבים בניו יורק כי הוא מעריך את אנשי משרד הבריאות, אך הם אינם רואים את התמונה המלאה בכל הנוגע להגבלות הקורונה שהם מבקשים להטיל על התקהלויות. 

"אומרים לעצור את כל האירועים מעל 300 איש - מה הקשר בין העובדה שבכפר ראמה יש המון חולים לבין לסגור הופעה של שלמה ארצי עם תו ירוק", אמר בנט. "כמה זה עולה? מישהו בדק? זה מגיע בלי בעיה למיליארדים של שקלים כי יש נזק היקפי. בלי סיבה. כששאלתי על זה את מומחי משרד הבריאות הם גמגמו".

עוד ציין בנט כי האחריות להשלכות של ההחלטות בנושא הקורונה היא עליו ולא על אנשי משרד הבריאות. "אני לא אעשה משהו סתם כדי לרצות את הפרשנים", הדגיש. "זה פופוליסטי. אני עושה מה שנכון. לא מה שמלחיצים אותנו".

"עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה - חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. אני לא מקבל את הגישה של 'Who cares' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי - אלא אנחנו".

בעקבות הדברים, שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר בחשבון הטוויטר שלו: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

"המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך - בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות תוך כבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".