חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) מתח הבוקר (רביעי) בראיון לכאן ב' ביקורת על נאומו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, מעל במת האו"ם לפני יומיים, ועל העובדה שלא התייחס לנושא הפלסטיני בנאומו.

"הישראלים אולי לא קמים בבוקר וחושבים על הסכסוך, אבל הם נזכרים בו קצת אחרי כששומעים בחדשות על ילד פלסטיני בן שלוש שנפצע מאלימות מתנחלים, או לחילופין קצין וחייל שנפצעו בג'נין. גם אם זה לא מעניין את העולם, זה מעניין אותנו. אי אפשר היה אפילו לומר משפט אחד על זה בנאום? עד כדי כך הפחד מהאופוזיציה הימנית?", אמר רז.

כשנשאל מדוע יש לו טענות לבנט, שהרי עמדותיו הימניות ידועות, השיב ח"כ רז: "ידענו את זה לפני כשנכנסנו לממשלה. אבל האם היה ראש ממשלה שאמר 'אצלי לא יהיה תהליך מדיני'? תגיד איך אתה חושב שצריך להגיע לשלום. השליטה בשטחים לא עובדת. היא סותרת את העקרונות הבסיסיים של ציונות ומוסר. הייתי יותר מכבד אותו אם היה אומר את דעתו, או את הדעה המתונה של הממשלה, ולא מתעלם לגמרי. זו ממשלה יותר טובה מקודמתה אבל למה להתעלם מבעיות?".

מוסי רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
מוסי רז (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

לבסוף נשאל ח"כ רז האם מתקרבים לרגע שבו מרצ לא תוכל לסבול יותר את העובדה שבראש הממשלה עומד מישהו שעמדותיו מנוגדות ממנה ב-180 מעלות בנושא המדיני, והשיב: "הממשלה תשרוד ארבע שנים כי יש סיבות להיות מאוגדים נגד הכהניזם. יש שיתוף פעולה יהודי-ערבי שזה חשוב מאוד. אבל אנחנו יכולים לבוא בטענות על מה שקורה בשטחים וההתעלמות של שר הביטחון, אחרת אין לנו זכות קיום".

גם שר הרווחה, מאיר כהן, התייחס לנאומו של בנט בגל"צ ואמר: "מוזר לי שבנט החליט להוציא החוצה את הוויכוחים. החלטות הממשלה נשענות על העבודה המצוינת של משרד הבריאות. זו הייתה שגיאה".

שר התפוצות, נחמן שי, הגיב גם הוא על דבריו של בנט על מערכת הבריאות ברדיו 90: "זה לא היה החלק החזק בנאום של רה"מ. אפשר היה למנף את כוח היזמות של ישראל. בנט, שהוא יזם, יכול היה לבוא ולהראות שהובלנו. הייתי אפילו נותן קרדיט לנתניהו. לא הייתי נכנס לוויכוח עם משרד הבריאות במקום הזה. נראה שהם ממש מרגיזים אותו".