ועדת החוקה של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) כדי לדון בהחלת התו הירוק על עובדי מוסדות רפואה, רווחה, חינוך ואחרים. בדיון לוקחת חלק ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב, התבטא בדיון נגד כוונת הממשלה לשלול דמי אבטלה ופיצויי פיטורים לעובדים שסרבו להתחסן ופוטרו: "התקווה שלי שהחוקים האלה לא יאושרו, כי הם מרחיקי לכת".

בהמשך קיבלה ד"ר אלרעי-פרייס, את זכות הדיבור, ועקצה את הממשלה, בצל הביקורת של ראש הממשלה בנט על בכירי משרד הבריאות: "לא הממשלה החליטה על החיסון השלישי, אנחנו החלטנו". "אנחנו בודקים עד כמה בנאדם שמחוסן בשתי מנות מדביק, והנתונים מראים ככל שעובר הזמן שהוא אכן מדביק. זו לא החלטת ממשלה להחליט מי מחוסן ומי לא", הוסיפה.

"בין 15 ל-25 אחוזים מההדבקות שמקורן ידוע קרו במקומות עבודה. המטרה של התו הירוק היא לא לכפות חיסונים ואפילו לא לעודד חיסונים, אלא להפחית תחלואה. בחברת עורכי דין או הייטק כשכל אחד יושב במשרד שלו ואין קבלת קהל, אז אין היגיון לתו ירוק. במקומות עם התקהלויות ניתן את האופציה של בדיקה כי המטרה היא לא להכריח אנשים להתחסן, כל אחד זכאי לגופו", המשיכה ד"ר פרייס.

בנוסף התייחסה אלרעי פרייס ליעילותו של החיסון השלישי, ואמרה כי הוא מחזיר את רמת המוגנות של האדם המחוסן מפני הנגיף ל-97 אחוזים. על התו הירוק אמרה ד"ר פרייס: "אנחנו רוצים שהכל יהיו בתו ירוק, לשם הפשטות והאחדות. בפעם הקודמת אמרנו שיש דברים בסיכון נמוך יותר ועשינו הפרדה. אבל הפעם, אנחנו מנסים להשאיר את הכל פתוח, אבל כדי לאזן, הכל בתו ירוק".

בסיום דבריה שוב עקצה ד"ר אלרעי פרייס את בנט ויתר חברי הממשלה שביקרו אותה ואת בכירי המשרד: "האמירה של הוועדה על המקצועיות של משרד הבריאות חשובה מאוד. האנשים במשרד עובדים במקצועיות ובמסירות, והעובדה שבוועדה בכנסת אין ערעור על המקצועיות שלנו היא מאוד חשובה".

כמה מהח"כים הנוכחים בדיון יצאו להגנתה של ד"ר פרייס. ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "אני מבקש לחזק אתכם מול דברי ראש הממשלה נגדכם, גם אם יש ביקורת עדיין לא ראוי ולא מוצדק לעשות שיימינג כזה, אנחנו כולנו פה נציגי הציבור מחזקים אתכם כנגד מה שנעשה נגדכם". ח"כ בני בגין (תקווה חדשה) אמר: "ישבתי חצי שעה והקשבתי לד"ר פרייס, לא אבחנתי אצלה היסטריה אלא רק שמעתי נתונים".

כזכור, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע ביום שני במכתב שהפיץ כי לא ניתן לחייב באופן גורף בדיקת 'תו ירוק' בכניסה לבית החולים, מכיוון שמדובר במקום עם פעילות חיונית, אך הוסיף כי אם מנהל בית חולים מעוניין בכך, הוא יכול להנהיג בדיקות בתנאים מסוימים.

"אני מודע לצורך ולחשיבות של נקיטת הצעדים למניעת הדבקות קורונה בתוך שטח בית החולים. ככלל, פעילות כזו נדרשת ומבורכת, אך עליה להעשות בהתאם לכללים בעניין החלת התו הירוק, שלא הוחל על מוסדות הרפואה במודע ובמכוון, ותוך שמירה על זכויות המטופלים, לפי חוק זכויות החולה", כתב פרופ' אש במכתבו.