זעם במערכת הבריאות על דברי רה"מ: נאומו של נפתלי בנט בעצרת האו"ם לפני חג שמחת תורה, במהלכו מתח ביקורת על שילובם של הבכירים במערכת הבריאות בקבלת ההחלטות להתמודדות עם נגיף הקורונה, עורר גל של ביקורת נגדו מתוך המערכת. על כך, ועל נושא ההתחסנות בחברה העברית שוחח היום (רביעי) פרוייקטור הקורונה במגזר הערבי, איימן סייף, עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM.

"צריך להסביר את העליה בחברה הערבית", אמר סייף, "עד חודש ספטמבר היינו בפחות מ-10% תחלואה בחברה הערבית, ועם פתיחת בית הספר הייתה עלייה". הוא נימק: "יותר מ-55% מהתחלואה היומית המקור זה בבית הספר. אותם הילדים נדבקים, חוזרים למשפחתם ומדביקים את בני משפחתם".

לשאלה מה עושים עם המפגע הזה, ענה: "אנחנו עושים מאמצים של בדיקות, שילשנו את הכמות בחברה הערבית ומגלים יותר מאומתים - גם בגילאים הצעירים. מכניסים לבידוד את המאומתים ואת כל מי שבא איתם במגע, ובצד השני מבצעים מאמצים גדולים לחסן את האוכלוסייה שלנו".

סייף ציין הישג: "היום הגענו למיליון מחוסנים בחברה הערבית במנה הראשונה. אנחנו מתמקדים בחברה הערבית בגילאי 12-15 כיתות ח' ומעלה ששמה עמדנו על 20% אחוזים, והיום כבר 50% ואנחנו רוצים להגיע ל70% מחוסנים בגילאים האלו". עם זאת, טען ש"צריך להיערך בצורה יותר נכונה לחזרה ללימודים, הסברה מאסיבית ומדויקת למנהלי בתי הספר וגם להורים מה מותר ואסור". הפרוייקטור טען שהיה "עושה את מגן חינוך בצורה רחבה ומשמעותית - כולל בדיקות בתוך בית הספר".

כשנשאל האם נעלב מהדברים של ראש הממשלה על התפקוד של מערכת הבריאות השיב כי הוא "מעדיף לא להתייחס לדברים האלה".