היסטוריה בנמל התעופה בן גוריון: טיסה מסחרית ראשונה של חברת התעופה הלאומית של בחריין, גולף אייר, נחתה בנתב"ג היום (ראשון) בצהריים בטיסה ישירה, מנמל התעופה בבירת בחריין, מנאמה.

טיסה GF972 התקבלה בטקס חגיגי ובסילוני המים המסורתיים, השמורים לטיסות בכורה. בטקס שהתקיים בטרמינל השתתפו בכירים מחברת התעופה של בחריין, משרד התיירות וכן סגן שר החוץ עידן רול, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנהל נתב"ג שמואל זכאי, וראשי חברת טל תעופה, המייצגת את החברה מבחריין בישראל. 

"יצירת נתיב אווירי ישיר בין ישראל לבחריין הוא לא רק צעד סמלי חשוב, אלא יגביר את הסחר, התיירות וההבנה בין העמים. קו התעופה החדש יאפשר לאזרחי שתי המדינות לעבוד יחד ולפתח שיתופי פעולה מדעיים, תרבותיים ועסקיים", אמר סגן השר רול. 

השקת קו התעופה בין ישראל לבחריין (צילום: סיוון פרג')
השקת קו התעופה בין ישראל לבחריין (צילום: סיוון פרג')

הוא הוסיף כי "ישראל ובחריין ימשיכו לעבוד יחד על מנת לקדם שלום וביטחון איזורי ולשתף פעולה כדי להתמודד עם האתגרים הסביבתיים והאקלימיים באיזור ובעולם כולו".

לדבריו, "בשנה שחלפה מאז החתימה על הסכמי אברהם עשינו היסטוריה ואנחנו נמשיך לעשות היסטוריה. אני פונה בלב שלם ובנפש חפצה לכל מדינות האיזור - הצטרפו אלינו ולהסכמי השלום למען עתיד טוב יותר לעמינו וכדי שיהיה עולם טוב יותר לילדינו ונכדינו".

בתום הטקס, החלה התארגנות להיסטוריה הכפולה, כאשר לראשונה תצא טיסה ישירה מנתב"ג, טיסה GF973, לבחריין, ובכך תושלם הטיסה המסחרית הראשונה לשני היעדים. חברת גולף אייר תטוס לישראל פעמיים בשבוע בשלב הראשון, בימים שני וחמישי, ומחירי ההשקה יהיו 199$ לכרטיס. בטיסת הבכורה לבחריין, יהיו כ-70 נוסעים מישראל, שחלקם המשיכו בטיסות המשך ליעדים רחוקים. 

"אנחנו טסים דרך בחריין לאיים המלדיביים, זו התרגשות", סיפרו בני זוג, בעת ששלחו את המזוודות. הלוי ציין כי קיים פוטנציאל גבוה לפיתוח התעופה והתיירות בין ישראל לבחריין, מאחר ונוסעים רבים יוכלו לטוס בקונקשן ליעדים כמו אוסטרליה והמזרח הרחוק. הוא העריך שבעתיד, כאשר הגבלות הקורונה יפתחו וניתן יהיה לחדש את תנועת התיירות הנכנסת – יגיעו רבים מבחריין, חלקם בטיסות המשך.

סגן השר עידן רול (צילום: מירי שמעונוביץ', לע''מ)
סגן השר עידן רול (צילום: מירי שמעונוביץ', לע''מ)

סגן השר הבחרייני מוחמד תמיר אלכעבי, אמר בטקס: "שמחים לחגוג שנה לשלום בינינו, אנחנו נמצאים רק שעתיים וחצי זה מזה. קו התעופה החדש יאפשר לנו לבנות עתיד טוב יותר". 

מנכ"ל גולף אייר, קפטן וליד אל-עלווי, אמר באירוע: "זה יום היסטורי של חיבור ממלכת בחריין ומדינת ישראל בטיסות מסחריות סדירות. אנו מזמינים את ידידינו מישראל לבקר בבחריין ולטוס גם ליעדי המשך ברשת המורחבת שלנו".

במקביל, שר החוץ יאיר לפיד, נפגש עם מקבילו בבחריין, עבד א-לטיף א-זיאני, במנאמה. השניים שוחחו על שיתופי הפעולה בין המדינות ועל הדרכים להפוך את השלום הרשמי לידידות אקטיבית, כלכלית, ביטחונית, מדינית ואזרחית.

שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם מקבילו בבחריין, עבד א-לטיף א-זיאני (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם מקבילו בבחריין, עבד א-לטיף א-זיאני (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)

כמו כן, נפגש לפיד עם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה. "תודה על הזכות להיות כאן היום ולעשות ביחד צעד נוסף בבניית היחסים שלנו, במודל של שותפות ושל דו קיום בין תרבויות ובין דתות", אמר לפיד. 

שר החוץ יאיר לפיד עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)
שר החוץ יאיר לפיד עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה (צילום: שלומי אמסלם, לע''מ)