סוחר סמים אמריקאי נאלץ לברוח למקסיקו אחרי שפגע בטעות בשוטר. במהירות רבה הוא מטפס בסולם הדרגות בקרטל. זהו. עכשיו אתם יודעים כל מה שצריך במקום לצפות ב־25 פרקים מתישים

הבעיה הגדולה שממנה סובלת “יאנקי" היא שלרגעים מסוימים הסדרה שווה צפייה. בלעדי הרגעים הללו, השלטוט מ"יאנקי" והלאה לא היה שווה את הספק אם בכל זאת כדאי להישאר ולצפות לטוב.

בתקציר, מלקולם מוריאטי הוא תושב טוסון, אריזונה, המשמש חוליה בשרשרת הפצת סמים המגיעים ממקסיקו. בטעות פוגע מלקולם בשוטר ונאלץ לברוח למקסיקו, כשהוא משאיר מאחוריו את אשתו פיבי ואת שני ילדיו. במקסיקו הוא נלכד בידי קארה סוסיה, מאפיונר דרג ג' שמתכנן להרוג אותו, אבל מלקולם משכנע את קארה סוסיה שיש לו שיטה להבריח מטעני סמים מעל החומה המפרידה בין שתי הארצות בלי לאבד אף מטען בדרך וכדאי לו להשאיר אותו בחיים. ומהי השיטה של מלקולם? רחפנים. כאלה שילדים משחקים בהם, שצה"ל מפוצץ באמצעותם מכשירים של חיזבאללה ומעצבן בהם את האיראנים והם מעצבנים בהם אותנו בחזרה.

בבת אחת הופך מלקולם האמריקאי ל"גרינגו" בעל הערך, כלומר עד שילמדו המקסיקנים להפעיל את הרחפנים בעצמם - כאילו שהפעלת רחפן מסובכת כמו הטסת 35F - ואז אפשר יהיה לבזבז את מלקולם, כלומר לחסל אותו, כמו שקארה סוסיה רוצה, כי קארה סוסיה הוא איש רע.

ככה זה בסדרה: יש שחור ויש לבן. אין באמצע. מלקולם הטוב חתיך ויפה ובעל אישיות קוסמת, וכל הנשים נופלות שדודות לרגליו. קארה סוסיה הרע מכוער, לא מגולח, בעל טעם רע בלבוש ומכה נשים. אשתו של מלקולם, פיבי, כל הזמן חופרת מאמריקה: מתי כבר תבוא הביתה, מתי כבר תחזור, אולי כדי להשניא אותה עלינו ולהצדיק את הבגידות של מלקולם עם החתיכות של מקסיקו.

לא ברור ממה מלקולם מתפרנס, מה החשיבות שלו, למה בכלל הוא מספק יתרון טכנולוגי - הרי כל ילד יכול להפעיל רחפן - אבל איכשהו הוא מתקדם במעלה הארגון, ופתאום כל הדונים, מהקטנים עד הגדולים, נמצאים בטירוף של דאגה מה עושים עם הגרינגו הזה. מלחמה מטורללת נפתחת בין קרטלים בגלל הגרינגו. הם קמים בבוקר ומייללים מה יהיה עם הגרינגו, כורתים בריתות, מפירים אותן, והכל בשמו של הגרינגו או נגד הגרינגו, כשכלל לא ידוע לצופה איפה נמצא הגרינגו, ממה הוא חי, ומה הוא עושה מלבד להבטיח פעם נוספת לאשתו החופרת שיהיה בסדר.

ופרק חולף, ועוד פרק, והנה אנחנו בסוף הפרק ה־25 (!) שמסיים את העונה הראשונה. כבר שכחת מה קרה בדרך, ואם חשקה הנפש בחזרה זריזה על החומר, בינג' ל־25 פרקים הוא מטלה קשה מדי, והצופה מוצא עצמו מוטל על הכורסה חסר מורל וכוח. בכל זאת, להתעסק עם קרטל סמים מקסיקני, חמוש בגרינגו, זה עניין מתיש מאוד.

לראות או לוותר: לא לראות. בקצה ההר אין כלום. חבל על הזמן והמאמץ.