ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (חמישי) עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, וממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא. בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע. 

כמו כן, ראש הממשלה ושר הבריאות הדגישו בשיחה, כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות. בהודעה משותפת בין המשרדים נמסר כי "בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות".

בתוך כך, בנט הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים, כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך.

כזכור, המחלוקת בין הצדדים החלה לאחר שבנט הזכיר במהלך נאומו באו"ם את התמודדות מדינת ישראל עם מגפת הקורונה, וציין כי "ניהול מדינה בעת מגיפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".

בנוסף, בנט הבהיר בתדרוך לכתבים בניו יורק כי הוא מעריך את אנשי משרד הבריאות, אך הם אינם רואים את התמונה המלאה בכל הנוגע להגבלות הקורונה שהם מבקשים להטיל על התקהלויות. 

בעקבות הדברים, שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר בחשבון הטוויטר שלו: "שיהיה ברור, מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה".

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס לביקורת שהשמיע בנט: "מה ששמענו מראש הממשלה מצער אותנו. יש לי תחושה קשה שאלו הדברים שנשמעו באו"ם ולא ההישגים שלנו, על זה היה צריך לדבר באו"ם", אמר. "לא היה נכון לדבר נגדנו וזה לא נעים לשמוע דברים כאלה. לא ציפינו לזה ואני שלם מאוד עם עבודת אנשי משרד הבריאות. נמשיך להביע את העמדות שלנו".