הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (במיל') גדי איזנקוט, התייחס להסכמי אברהם במסגרת כנס של המכון למחקר ביטחון לאומי שבאוניברסיטת תל אביב. "הסכמי אברהם מקבלים משנה תוקף על רקע הריצה האיראנית ליכולת גרעינית והיציאה האמריקאית מאפגניסטן, צעד שלא מבשר טוב", אמר. 

"כשמביטים עשור קדימה על המגמות במזרח התיכון, אפשר להעריך שהוא יהיה עני יותר, מקוטב יותר, עם מאבק בין מחנות, עם משבר אקלים שפוגש משבר אנרגיה, עם קשב יורד בזירה הבינלאומית למזרח התיכון ולכן יש חשיבות רבה מאוד ליצור את מרכז הכובד הזה כנגד האיום האיראני כנגד ארגונים אזורים וגלובליים", הוסיף.

בנוסף, במהלך הכנס התייחס ראש המל"ל לשעבר, מאיר בן שבת להסכם השלום עם סודן: "בסודן עדיין לא התקדמנו כפי שהיינו רוצים להתקדם, צריך להשלים עוד כמה דברים".

"חתימה על ההסכמים, כניסה לתהליך קצת יותר מזורז של נרמול היחסים ואנחנו עושים זאת עקב בצד אגודל. אסור בדברים הללו לרוץ יותר ממה שאפשר, לא טוב להחמיץ את השעה- נקודת האיזון היא איפשהו באמצע. אני חושב שהדברים בשלים כרגע זה רק עניין של זמן ופרוצדורות", המשיך.

בהמשך דבריו, התייחס בן שבת לחתימה על הסכמים נוספים והמעורבות האמריקאית בנושא: "אלו לא הסכמים שנעשו רק בין המנהיגים, במקרה הזה המנהיגים שיקפו את רצון העם".

"אני מזכיר שעמדתו הרשמית של הממשל האמריקאי היא שהוא תומך- הוא בעד הרחבה וגם העמקה של ההסכמים האלו, אני חושב שזה אינטרס של הממשל הזה לא פחות משל מדינת ישראל ושל המדינות באזור ולכן נראה לי שהממשל, גם אם בקצב מעט שונה ממה שחשבת, ייכנס לעניין הזה וידרבן את המדינות גם להרחיב וגם להעמיק את הקשרים באזור", הבהיר.