בית משפט השלום בתל אביב פסק כי התניית כניסה למוסד חינוכי בהצגת פנקס חיסונים – אינה מהווה אפליה אסורה, ואינה פוגעת בפרטיות. פסק הדין התקבל במסגרת תביעה שהגישה עמותת 'חיסונים – בחירה מושכלת' נגד גן למחוסנים בלבד, בטענה כי מדובר באפליה אסורה. עו"ד רז בן דור, היועץ המשפטי של עמותת 'מחוסגן' שנחלצה לסייע לאותו גן ילדים במאבק המשפטי, סיפר בשיחה עם אריה אלדד ורוני בר-און, בתוכניתם ברדיו 103FM, על הפעילות של העמותה והשיח סביב החיסונים בקרב הורים לילדים קטנים. 

"לפני שלוש שנים התחלנו בפרויקט שמטרתו לשפר את ההיקף החיסוני של ילדי ישראל. לא מדובר רק בקורונה אלא בהרבה חיסונים, העמותה התחילה את הפעילות שלה בתקופה בה נפוצה מגפה של חצבת בישראל", הסביר עו"ד בן דור. על פסק הדין התקדימי אמר: "פסק הדין שניתן על-ידי השופט צימרמן בבית משפט השלום בתל אביב אומר כי הבחנה בין ילדים שהוריהם בחרו לחסן אותם לבין ילדיהם שהוריהם בחרו לא לחסן אותם, היא הבחנה מותרת ולא אפליה. הכל מתוך מטרה להגדיל את הכיסוי החיסוני של הילדים".



בהמשך, התייחס בהרחבה לתביעה ותוצאות המשפט והסביר כי "התביעה לא הייתה נגד 'מחוסגן' אלא נגד גן ספציפי, ובית המשפט דחה את התביעה הכספית מכל הכיוונים. השופט אמר שהניסיון של עמותת 'חיסונים – בחירה מושכלת' לטעון כי מותר להורים לא להגיד אם ילדיהם מחוסן, היא ניסיון לכפות על גן ילדים לקבל ילד שאינו מחוסן, וזאת לא זכות לגיטימית".

בתגובה לדבריו של עו"ד בן דור, סיכם אריה אלדד ואמר: "תדע כל אם עברייה שהגננת רשאית לדרוש פנקס חיסונים בכניסה לגן".