ביקורם של ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס במתחם החיסונים באום אל פחם שתוכנן להיערך מחר (שישי) בוטל ברקע ציון יום השנה לאירועי אוקטובר 2000.

מפלגת רע"מ מסרה כי "ביקור ראש הממשלה באום אל-פחם בוטל לבקשתנו, מתוך כבוד לזכר השהידים". לאחר מכן דובר ראש הממשלה הבהיר: "דחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה. זו הסיבה, וזו בלבד".

הודעת רע"מ המלאה: "מחר חל יום השנה לאירועי אוקטובר 2000, המהווה אירוע לאומי חשוב בהיסטוריה של החברה הערבית שלנו ובעיר אום אל-פחם. מתוך כבוד כלפי הזיכרון החשוב הזה והכבוד לחללינו הצדיקים, וכדי שמאמצינו יתמקדו כראוי בהתמודדות עם מגפת הקורונה, שמתפשטת לאחרונה בחברה הערבית".

עוד נמסר כי "על מנת לציין את האירועים הלאומיים החשובים שלנו באחדות לאומית ובאופן המתאים לאנשינו ולעיר אום אל פחם ואנשיה הטובים, ביקשה הרשימה הערבית המאוחדת לדחות את הביקור שראש הממשלה תכנן מחר באום אל-פחם. הבקשה נענתה והביקור נדחה למועד אחר שיפורסם בהמשך".

יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס מסר: "אני מבהיר שביקור רוה״מ שהיה מתוכנן מחר באום אלפחם ונדחה למועד אחר, היה במטרה לקדם את החיסונים בחברה הערבית. רוה״מ החליט לבטל את ביקורו לאחר שהתברר שמטרה זו לא תושג . כל ניסיון לקשור שיקול הדעת של רוה״מ לסיבות אחרות מופרך ושימוש לא ראוי בעיניי. ההודעה שהוציאה רע״מ אודות דחיית הביקור ביטאה את עמדתה בלבד". 
  

מפלגת הליכוד מסרה בתגובה לביטול: "אין נקודת שפל שבנט לא יחצה למען ההישרדות הפוליטית שלו שתלויה במנסור עבאס. לבטל ביקור בגלל ״זכר השהידים״ זו חרפה שתיזכר לדיראון עולם".

מפלגת הציונות הדתית מסרה: "ראש הממשלה בנט ביטל ביטל ביקור באום אל פאחם ״מתוך כבוד לזכר השהידים״. לאן עוד נוליך את החרפה? הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האיסלמית אבל המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון. בושה!".