גורמים במערך הבדיקות מביעים חשש כי על אף הירידה בשיעור המאומתים, התחלואה עודנה גבוהה ועלולה להתפרץ שוב. "אנחנו בסיטואציה נורא מורכבת", הם אומרים. "יש פחות מאומתים, אבל במצב של אלפי נדבקים ביום כל טעות יכולה לעלות באלפים נוספים. קשה מאוד להעריך מה תהיה ההשפעה של פתיחת בתי הספר, אבל סביר להניח שגם אם מקדם ההדבקה ימשיך לרדת, זה יהיה בקצב אטי בהרבה".

הפרויקטור זרקא הביע אתמול חשש שבחודש הקרוב התחלואה תשוב לעלות. "לא צריך להיות מומחה גדול", אמר בראיון לגלי צה"ל, "עם החזרה לבתי הספר - נחזור לעלייה". עם זאת, זרקא ציין כי בזכות החיסונים צפויים הנתונים לרדת כבר בנובמבר.

הוא הוסיף כי בשונה מהמצב בגלים הקודמים, הפעם תוכנית הרמזור, שעסקה בהגבלות מקומיות, אינה רלוונטית. "התוכנית לא הוכיחה את עצמה ולא הביאה לירידה בתחלואה אלא לפקקים ביישובים", אמר. "אנחנו במקום אחר לעומת הגלים הקודמים. יש לנו נשק מצוין - חיסונים".


חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה להתמקד בהגברת מבצעי ההתחסנות בציבור הערבי, היות ואחוזי ההתחסנות בישובים הערביים ובמזרח ירושלים נמוכים במיוחד. זאת בעקבות כך ש-40 היישובים האדומים ביותר בישראל הם מהמגזר הערבי, כך עולה מנתוני משרד הבריאות.

את הדברים אמר בנט במהלך שיחה עם מנכ"לי קופות החולים מכבי, כללית, לאומית ומאוחדת. בשיחה השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, ממונה הקורונה, פרופ׳ סלמן זרקא, ומפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. במהלך השיחה, שמע בנט ממנכ"לי קופות החולים על תמונת המצב במאמץ החיסונים הארצי, נוכח הצפי לעליה בהיקף החיסונים בימים הקרובים.