מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והביע אופטימיות זהירה כשאמר כי ישנה מגמת ירידה במספר המאומתים, אך יש להמתין לפחות כשבוע עד לקבלת תמונת מצב ברורה. "אני מעריך שאנחנו בדרך לירידה אמיתית, אבל נראה את זה בימים הקרובים". עם זאת, הודה כי הוא חושש מהתפרצות התחלואה עם החזרה ללימודים: "קשה לנבא את זה, זה בהחלט אחד החששות שלנו לשבועיים הקרובים".

במהלך אתמול אובחנו 4,313 מקרים מאומתים לנגיף, מתוך 115,148 בדיקות שבוצעו. כמו כן, מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לרדת והבוקר עומד על 607. לצד זאת, מספר המונשמים עומד על 214. עד כה נפטרו 7,761 איש כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מספר המחוסנים במנה שלישית ממשיך לעולות ועומד על 3.4 מיליון. מספר המחוסנים במנה הראשונה עומד על 6.1 מיליון. 

מבצע החיסון השלישי בישראל, בדיקות קורונה לילדים (צילום: רויטרס)

באשר לשיחה שהתקיימה אמש עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, ברקע המתיחות בינו לבין משרד הבריאות, הייתה "ברוח טובה". הוא אף התייחס לביקורות שהושמעו נגד המשרד, וגרס: "איך אפשר לטעון לגוף כמונו שהוא שמרני, כאשר אנחנו מקבלים החלטה ראשונה בעולם בקשר לחיסוני הדחף?".

כשנשאל על התחלואה הגבוהה במגזר הערבי, השיב אש כי ככל הנראה הדבר נעוץ בלימודים אינטנסיביים שהיו במגזר, ללא חו]שות. "כ-70% מהמאומתים בימים האחרונים היו ילדים, זה בא מהדבקות בבתי ספר", הוסיף. 

בסיכום הראיון, הזהיר אש כי על אף הירידה בתחלואה, העומסים בבתי החולים לא פחתו, וישנה אפשרות להכבדה נוספת, התלויה בתחלואה בשפעת.