חשבתם שאחרי הפסקה של מספר שבועות הצמד אופירה וברקוביץ יחזרו למסך רגועים ושלווים יותר? אז חשבתם. אין חדש תחת השמש, אותן צעקות באולפן, אותן בדיחות קרש של ברקו, שאתמול ממש "התעלה" על עצמו כשתהה בקול איך ייתכן שכולם נדבקו בקורונה מלבד אופירה, והגיע למסקנה שהיא החיידק או הווירוס עצמו, וחזר וסיפר את אותה בדיחה תפלה גם לפרופסור לס.

כמה אפשר להוריד את רמת השיח לסגנון של הומור ילדותי וחסר טעם ולחשוב שאתה האיש הכי מצחיק בעולם? נראה לי שאפילו אסייג מתחילה להתעייף מלצחוק בכוח על האמירות הכביכול מצחיקות של בן הזוג למקצוע.

אני גם לא יכולה שלא לתהות איך אף אחד בהפקה לא מעיר לצמד אחת ולתמיד על הנטייה שלהם לשאול שאלות ולא לאפשר למרואיין להשלים ולו חצי משפט, כפי שקרה אתמול כאשר אופירה התעקשה לדעת האם פרופסור לס מצטער על אמירות שלו בעבר בנושא הקורונה.

שאלה לגיטימית לגמרי ומסקרנת, אלא שהמראיינת התנפלה על הפרופסור בשצף קצף על דברים שאמר פעם וסתמה לו את הפה ואנחנו נשארנו ללא מענה. אני מבינה שאת פרופסור לס הזמינו לאולפן כגימיק שיעלה את הרייטינג אבל עדיין, תנו לבן אדם להתבטא, אחרת מה הטעם בכל הקשקשת הזאת שגם כך לא ערבה לאוזן.

כולנו מכירים את המושג "חשיבה מחוץ לקופסא". צריכות גם להיות שאלות או תובנות של מראיינים שהן מחוץ לקופסא. במקום להתיש אותנו עם אותה קביעה שהעם שלנו מסכן ועני ושרבים מתושבי הארץ לא גומרים את החודש ורעבים ללחם, קביעה שפשוט מיצתה את עצמה.

אם מצבן העגום של משפחות רעבות הפך אצלכם לאובססיה, ואם אתם מתיימרים להיות רציניים, לפחות תספקו נתונים סטטיסטים על המצב הכלכלי של משפחות. לעשות הכללה ולהצהיר שהמון משפחות סובלות מעוני מחפיר, זה חסר ערך ותועלת כשאין הוכחות לגבות את ההצהרה הזאת. לפחות הזמינו לאולפן כמה נציגים ממשפחות כאלה שיתארו בפנינו את הקשיים הכלכליים שלהם, במקום להזמין בכל פעם את אותם אורחים ולמחזר עד אינסוף את דבריהם, שהפכו לסיסמאות קבועות שלא מחדשות דבר. 

מה עוד שכל העיסוק האובססיבי של אופירה וברקו בנושא העוני, מהווה מין אוקסימורון למראות שמשודרים מדי ערב בחדשות על המסך הקטן, של המונים שמצטופפים בנמל התעופה בן גוריון על מנת לנסוע לנפוש ביעדים נחשקים ברחבי העולם. ומה עוד שברקוביץ' עצמו, בעוד הוא מדבר על המשפחות הנאנקות תחת עול הפרנסה, לא שוכח מלהזכיר מדי פעם שהוא בילה חופשה נהדרת ביוון ואיך הקורונה מנעה ממנו לתכנן נסיעה מיוון לשאר יעדים כמו פריז. צורם משהו, כאשר מצד אחד של הפה אתה קובל על המצב הכלכלי העגום, ומצד שני אתה ואלפי אנשים כמוך יכולים תודה לאל להרשות לעצמם לנדוד לארצות רחוקות וליעדים הכי אטרקטיביים ואקסלוסיביים.

פליטת הפה של שאשא ביטון: "חיסונים בבית ספר זה פשע"

אמש התארחה בתוכנית שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כשהיא חוזרת ומדגישה עד כמה היא חדורת מטרה להיטיב עם התלמידים ועם בתי הספר ותוכניות הלימוד. כאילו שאף שר חינוך לפניה לא חתר לאותה מטרה.

לטעמי ברקו הגזים בהתלהבותו ממנה כאשר טען שהיא אמיצה ויודעת לעמוד על שלה. וכי מה היא אמרה שהוא כל כך יוצא דופן, שלא אמרו גם אחרים? שהיא נגד סגרים כי הם הורסים את הכלכלה? משפט שכבר הפך לנדוש, כי כל ילד היום יודע את הנזקים הכלכליים שגורמים הסגרים.

גם ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שמשום מה תוקפים אותה על כלום ושום דבר, בפירוש מבהירה בכל ראיון שצריך להימנע מסגרים. כך שהבלעדיות ששרת החינוך מנכסת לעצמה על דברים שרק היא אמרה, היא לא מדויקת, כי גם אחרים חשבו והתבטאו כמוה בנושא "הכיתה הירוקה".

עובדה שבסוף הראיון, הגיע הפאנץ' שלו חיכינו: תגובת משרד הבריאות, שאמר ממש באילו המילים: "רעיון "הכיתה הירוקה קודם על ידי משרד הבריאות, למרות התנגדותם של כמה גורמים (לא קשה לנחש מי הם)". נו שוין, נפתרה התעלומה ונמצא הגאון האמיתי, והוא לאו דווקא שרת החינוך המוכשרת והמלומדה. 

לא יכולתי שלא לגחך כאשר אופירה וברקו כמעט אנסו את המרואיינת להשיב ב"כן" או "לא", האם היא בעד חיסון ילדים. דבר אחד יפעת שאשא ביטון כן אמרה, שהיה חריג וגרם לנו להרים גבה ובאמת שייך לה בלבד. כאשר הכריזה שחיסונים שיתבצעו בבתי הספר בשעות הלימוד יהוו "פשע".

פשע? לא נסחפת קצת גברתי השרה? חיסוני שפעת בבתי הספר הניתנים מדי שנה זה תקין, אבל חיסוני קורונה המאושרים על ידי ה-FDA זה פשע? 

אני מתפלאת שברקו, במסגרת השבחים שהוא שפך עליה, לא שאל אותה לפשר פליטת הפה המוזרה הזאת, אלא אם כן, הוא לא מצוי בכל הפרטים ומסתפק בעבודה שטחית, במקום להכין ראיון מקיף ויסודי יותר עם האורחים שמוזמנים לאולפנו.