רצח בקריות: ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף במשטרה בודקים חשד לפיו הנערה ליטל יעל מלניק, בת ה 17 שגופתה אותרה הבוקר כשידיה מבצבצות מהאדמה סמוך לחי פארק בקריית מוצקין נקברה בעודה בחיים. תושב העיר בן 49, נעצר בחשד למעורבות במעשה. גורם בכיר במשטרה הסביר בשיחה עם מעריב כי חוקרי הימ"ר של מחוז חוף ממתינים לתוצאות הבדיקה שעורך המכון לרפואה משפטית באבו כביר, שתקבע את סיבות המוות.

לנוכח העובדה שעל הגופה לא נמצאו סימני חניקה או חבלה, אם ייקבע שסיבת המוות היא חניקה - יתחזק במשטרה החשד לפיו היא נקברה בחיים - "קבורה צ'צ'נית". מדובר בכינוי לרצח שמתבצע באמצעות קבורה של הקורבן, בעודו בחיים. 

יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)

האירוע החל בעקבות דיווח של אדם שחלף במקום על כך שזיהה גופת אדם קבורה חלקית וידיים מבצבצות מתוך האדמה. כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מרחב אשר, תנ"צ שאול צמח, הגיעו לזירת האירוע ופעלו יחד עם גורמים מקצועיים בהם חוקרי מז"פ במסגרת החקירה, שנפתחה בחשד לרצח. 

מהחקירה הראשונית עולה, כי סבתה של הנערה השוהה במוסד לחוסים בדרום הארץ, דיווחה ביום שישי בערב על היעדרותה. היא סיפרה לחוקרי המשטרה כי נכדתה, לה שימשה כאפוטרופוסית, הייתה אמורה להגיע אליה, ומשלא עשתה כן היא פנתה למשטרה. עוד הוסיפה, כי ידעה שנכדתה קיימה קשר עם אדם בן 49, שהשניים ניהלו שיחות. 

בעקבות פעולות שבוצעו לאיתור הנעדרת, עלה החשד לפיו אכן קיים קשר בין המנוחה לחשוד, וצוות משטרתי הגיע למקום מגוריו על מנת לעצור אותו. החשוד לא שהה בדירתו בקריית מוצקין, אולם שוטרים מתחנת זבולון ארבו לו במקום, ומיד כששב לביתו הובא לחקירה. החשוד ללא עבר פלילי, ועבד עד ליום הרצח במוסד חוסים. שכן, על פי החשד, בדרך זו נוצר הקשר בינו לבין אותה צעירה. 

חוקרי המשטרה הצליחו לאסוף ממצאים חשובים, הן בזירה והן בביתו של החשוד, המבססים לכאורה את החשד נגדו למעשה הרצח. "יש לנו ממצאים ממצלמות האבטחה ואף נגבו עדויות, אבל עדיין הדרך ארוכה. אנחנו יכולים להגיד שגם החשוד וגם הקורבן הגיעו למקום מציאת הגופה יחד כשהיא בחיים, מה שמצביע לכאורה שהרצח בוצע בזירת מציאת הגופה", אמר גורם המעורה בפרטים.