נתן אלתרמן בוודאי היה מקבל בחום את הביצוע החדש, אך הקלאסי כל כך במהותו, לשירו "על הסף", שצץ ברשת בלי התראה מוקדמת. חתומה עליו יוצרת אלמונית - רק לפי שעה, אני מקווה - ששמה שני ושלר.

גם אם באחד האתרים לקידום זמרים היא מוצגת ברשלנות בתור "הזמר המוכשר והמוערך", ושלר איננה כמובן זמר ואפילו לא זמרת, אלא למעשה מלחינה כשרונית, שאת שיריה שרים אחרים, והפעם ראוי לתשואות על כך אסף איינהורן-טסלר, שעוד תשמעו עליו. 

וזה דברה: "לאחר שלמדתי ברימון ביצוע גיטרה בג'ז, בלי הלחנה, החלטתי לנסות להלחין והלכתי על 'אינך צריך לומר את האמת'  (מהשירים, שיורם טהרלב העמידם באתר שלו להלחנת הכלל והוא מברך על יוזמות כמו זאת של ושלר - י.ב-א). לביצוע זימנתי שתי חברות שלי - הזמרת נגה רשף והפסנתרנית צופית דורי. עם הביצוע המוצלח שלהן נפתח לי התיאבון ובא לי להמשיך עם הלחנת שירי-משוררים. ככה מתחברים שני העולמות שאני אוהבת - מוזיקה וספרות".

ואז?
"ואז הרעיון הפך לפרויקט (עידן רייכל ועילי בוטנר, בעקבותיכם! - י. ב-א), כשלכל שיר אני מזמינה מבצעים אחרים, זמרים ונגנים. אני לא שרה. רק מלחינה, מפיקה מוזיקלית ומנגנת בגיטרה אקוסטית ובקונטרבס".

מה שמצא חן בעיניי בהאזנה לכמה משירי הפרויקט שבהתהוות זה שאינך מתחפרת בסגנון אחד.
"הדבר נובע מרצון לתת למילים את הכבוד הראוי ולהתאים לכל שיר את הסגנון המתאים לו. כלומר, המילים הן שמכתיבות את הסגנון. כך 'על הסף' של אלתרמן דרש לחן פולקי-ישראלי בטעם של פעם. קסם לי הפזמון של אלתרמן, שכתב כך - 'אולי בך מאז לא הגיתי/ ולכן את עימי כחותם/ אולי מעולם לא היית לי/ ולכן לי היית לעולם'. כלומר, משהו שרומז על אהבה מפוספסת".

שני ושלר, אסף איינהורן-טסלר, ''על הסף'' (צילום: עידן דמרי)
שני ושלר, אסף איינהורן-טסלר, ''על הסף'' (צילום: עידן דמרי)

והזמר שבחרת לביצוע השיר?
"האמת? - לא הכרתי את אסף איינהורן-טסלר. חיפשתי זמר שיתאים לסגנון של השיר והמליצו לי עליו. כששמעתי אותו, הבנתי שמצאתי את האיש המתאים".

ואילו את נראית בקליפ מצטנעת מאחור עם הקונטרבס.
"קצת מביך אותי להיות בפרונט".

זה מקרי שבחרת להלחין שירים שלא ממש מוכרים בלחניהם.
"הכוונה שלי היא שאם אני מלחינה שיר, שהוא ייחרט בזיכרון ויזוהה איתי".

בת 33 ושלר, והיא מרעננה במקור. צמודה לגיטרה מגיל 13. אחרי הקונסרבטוריון בעירה, היא למדה כאמור ברימון וכיום מעבר ליצירה היא עוסקת בהוראת נגינה בגיטרה. בשונה מהלחן של "על הסף" היא בדרך כלל בכיוון של ג'ז, דבר שבא לביטוי בדואו "אינטואטיב", שבמסגרתו היא מנגנת עם נגן הסקסופון יותם ברק. זה הכל? - דווקא לא. ושלר יוצאת למופע...רוקיסטי עם הזמרת מורן פרטוש, ממשתתפי הפרויקט שלה".

ואת נסחבת להופעות עם הקונטרבס?
"לא, אני בכלל לא מופיעה עם הקונטרבס, מה שדורש חתיכת סחיבה. די לי בגיטרה".