מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, כתב היום (שבת) בעברית בחשבון הטוויטר: "איראן הגדולה והחזקה תמיד הייתה מיטיבה עם שכנותיה ומעולם לא היוו עליהן איום".

הוא הוסיף כי "בעיות ייפתרו בשיתוף פעולה ואמפתיה של כל מדינות האזור. כל השפעה זרה אינה מועילה ולכן אנו קוראים לשכנים שלנו להיות ערניים בעניין זה ולהתרחק מהם". דבריו נכתבו, על רקע היחסים הקרובים בין אזרבייג'ן לבין ישראל והמתיחות הגוברת בין שתי המדינות השכנות.

בתוך כך, מאמר מערכת בעיתון האיראני כיהאן, המזוהה עם המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי, טען כי ארה"ב וישראל, יחד עם אזרבייג'ן וטורקיה, גיבשו מזימה נגד איראן ונגד רוסיה. "אנחנו לא רואים את זה בתור משחק שצריך להתעלם ממנו", כתב בעל הטור סאדוללה זאריי.

לא מדובר בפעם הראשונה בה בוחר שמחאני לצייץ בשפה העברית. בחודש אוגוסט האחרון הוא הודיע בציוץ מפתיע על הצטרפות ארצו ל-"הסכם שנגחאי", זאת בתום שיחה שערך עם מזכיר המועצה הרוסית לביטחון לאומי, ניקולאי פטרושב ולאחר שאיראן הייתה עד כה במעמד של משקיפה.

בציוץ כתב שמח'אני כי "לאחר שבחנו את ההתפתחויות באפגניסטן, סוריה והמפרץ הפרסי, הוסרו המכשולים הפוליטיים ואיראן מצטרפת כחברה בהסכם".