כאן זה לא לבנון. נכון, גם אנחנו חברה של שבטים. גם בישראל ישנן קבוצות לאומיות, תרבותיות או דתיות שונות, כל אחת עם קוד פנימי משלה, ממש כמו בלבנון. החרדים מכבסים את הכביסה המלוכלכת שלהם בחדרי חדרים, ואצל הבדואים פוליגמיה עדיין קיימת והמדינה עוצמת עין. אצל תימנים גת זה חלק מהחיים ועוד לא נולד השר לביטחון הפנים או שר הבריאות שיעז להכניס אותו לפקודת הסמים. ויש עוד ועוד עיגולי פינות.

אבל בסוף בסוף - ישראל היא מדינת חוק. ומדינת חוק מחזיקה במונופול אחד שאותו אסור לאף אחד לאתגר - הפעלת הכוח. רק למדינה הזכות והחובה להפעיל, כשצריך, כוח (סביר). אם כל שבט יקים כאן לעצמו מיליציה של ביריונים - זה יהיה סופה של המדינה.

שוטרים מותקפים בכפר קאסם (צילום: ללא)

כן, אנחנו מבינים. המיליציה של התנועה האסלאמית נועדה להשלטת סדר ברחובות כפר קאסם, היכן שמשטרת ישראל כבר מזמן הרימה ידיים, או שמעולם לא ניסתה בכלל להשליט סדר. ונכון, האלימות בחברה הערבית היא בין השאר גם תוצאה של הזנחה של שנים של המדינה. אבל כל אלה לא יצדיקו את מה שגדל שם. גדלה שם מפלצת אלימה, שנועדה אולי לעשות סדר ברחוב, אבל אתמול היא הפנתה את אגרופיה האלימים נגד המדינה. ולכן צריך למגר אותה, ומיד.

משטרת ישראל חייבת להיכנס מיד לכל הערים ולכל הכפרים, ולהשליט את מרותה של המדינה. לעבור מבית לבית ולאסוף את כל הנשק שנאגר שם שנים. ראשי הציבור הערבי חייבים לעמוד לצידה של המשטרה, ולגייס את כל האזרחים שומרי החוק בחברה הערבית לסייע - לאסוף את הנשק ולשים מאחורי סורג ובריח את הגורמים העברייניים.

תקיפת שוטרים בכפר קאסם (צילום: ללא קרדיט)
תקיפת שוטרים בכפר קאסם (צילום: ללא קרדיט)

כל זה צריך להיעשות היום. ואחרי שזה יקרה - המדינה צריכה מיד להקצות את כל התנאים על מנת שהאלימות לא תמצא עוד קרקע פורייה: לתקן את הביוב שזורם ברחובות, להתיר בנייה חוקית שתספק את הביקוש, ומעל לכל, להשקיע במערכת חינוך שתעודד את הצעירים להשכלה ולא לבערות ולאלימות. אבל קודם כל - לרוצץ מיד את ראשה של המפלצת האלימה שצמחה בערים הערביות. אחרת נקום יום אחד למלחמת אזרחים, ואז כן נהיה לבנון.

הכותב הוא עורך אתר וואלה!