ראש עיריית כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות האירוע שהתרחש בעירו בסוף השבוע, במהלכו שוטרים ומתנדב שהגיעו לעיר הותקפו על ידי ההמון.

"אין מיליציות בכפר קאסם ואין מי שעובד במקום המשטרה בכפר קאסם. המשטרה זה התחנה שהמפקדים שלה עושים עבודה טובה ונהדרת. בכפר קאסם יש שלוש חברות שמירה, שעושות סיורים גם בתוך הכפר ועוד שתיים שנמצאות באזורי התעשייה. חברות השמירה קיימות 25 שנים", אמר בדיר בפתח דבריו.

לאחר מכן תיאר בדיר את פרטי האירוע: "בנוסף לחברות השמירה יש מתנדבים, הבחור היה מתנדב בשמירה, עוזר בסיורים, והייתה תקרית מצערת, שאנחנו גינינו והוא בעצמו אפילו יודע שהוא טעה. היה בחור עם החולצה הלבנה, שמחוץ לכפר קאסם, והוא התפרע, כנראה היה שתוי, באחד מבתי הקפה. המשטרה באה לעצור אותו והתפתח ויכוח. הוא נכנס למקום שלא רצה לצאת ממנו ואז היה ויכוח על זה. במקום להיכנס לתחנת משטרה הוא נכנס לחדר הזה ולא רצה לצאת. היה ויכוח".

"בעלי החברות לא מתוך כפר קאסם ואני חושב שהם אנשי עסקים יהודים, חברות מוכרות שעובדות יותר מ־25 שנים. חברות השמירה מי שמממן אותם זה העירייה, מקבלים שלוש-חמש שנים במכרזים ותמיד החברות מתחלפות. לא היה אף אחד מעובדי חברת השמירה מעורה בתקרית. להכניס את השמירה לתוך התקרית הזאת זה לא נכון. אנשי השמירה הרחיקו את הבחור עם החולצה הלבנה. היו באזור שניים-שלושה עובדי חברת השמירה שהרחיקו", המשיך.

"המתנדב מהתנועה האסלאמית ידע מההתחלה שהוא טעה, עובדה שלא התנגד למעצר. הוא תקף את השוטר לאחר שקיבל מכת חשמל. אני ממנהיגי התנועה האסלאמית שדוגלת בדרך של שלום בין יהודים וערבים, זו הדרך שלנו בתנועה, זו הדרך של רע"מ והמאוחדת, אבל יש כאלה שלא אוהבים את זה ויצאו בקריאה של עליהום כדי לתקוף את הממשלה דרך התנועה האסלאמית", הוסיף בדיר.

בהמשך שוב טען בדיר כי לאירוע אין קשר לחברת השמירה בעיר: "אף אחד מבעלי העסקים לא משלם שקל אחד. חברות השמירה, העובדים של השמירה מקבלים משכורת מחברת שמירה שזוכה במכרז דרך העירייה. אף אחד מאנשי השמירה לא היה מעורב בתקרית. זה במקרה שכאילו כל האירוע קרה קרוב למשרדים שלהם. אתם לא רגילים לשמוע התנצלות לגבי מה שקרה, הותקפו שני שוטרים. אחד תושב והשני לא. הראשון קיבל מכת חשמל ונתן מכות לשוטר, האירוע קרה בכפר קאסם ואנחנו חיים בהרמוניה טובה מאוד".

"כפר קאסם היא העיר הכי רגועה, אחד מהערים הערביות ואפילו היהודיות הבודדות שאין בה דמי חסות ומשפחות פשע לא קיימות. אחת הערים הכי שקטות והכי מרגישים בהן ביטחון. אחת הערים שבשיתוף פעולה עם המשטרה עם הנהגת העיר והתנועה האסלאמית וחברות השמירה מלא. הייתה תקרית מצערת, אנחנו פנינו מיד למשטרה ואנשי המשטרה פנו למשטרה, התנצלו על מה שקרה. היום נבקר יחד עם מכובדים מהכפר וחברי עירייה ואנשי התנועה האסלאמית את השוטרים שנפגעו. זו לא הדרך של כפר קאסם, הייתה תקרית מצערת. טעויות קורות", סיים בדיר את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm