בעקבות אירוע האלימות כלפי שוטרים בכפר קאסם, הגיע הבוקר (ראשון) מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, לתחנת משטרת כפר קאסם לקיים הערכת מצב מיוחדת ולשוחח עם מפקדי ושוטרי התחנה.

בדבריו התייחס המפכ"ל לפעילות השוטרים שלמרות האלימות שהופעלה כלפיהם הצליחו לעצור בשטח את החשודים המרכזיים בתקיפה, לאמצעים שעומדים לרשות השוטרים, לרבות האלות בהן ניתן לבצע שימוש במקרים מהסוג הזה ולגיבוי שניתן לשוטרים מצידו ומצד פיקוד המשטרה.

"אני רוצה להגיד לכולם שהאלימות כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלפעול בכל זמן ובכל מקום, הן במגזר הערבי ולא מול משפחות הפשע ובשום מקום אחר. אנחנו ממשיכים לפעול באותה מקצועיות כפי שפעלו השוטרים בשישי. שום אירוע כזה לא ירתיע אותנו מלהמשיך ולפעול. במקביל, אני בא לתמוך ולחזק את השוטרים בעשייה היומיומית. לא פשוט להתמודד עם היקפי אלימות כאלה. רב התושבים בכפר קאסם מאוד קאופרטיביים, מאוד תומכים. אנחנו צריכים לטפל בתושבים הלא נורמטיביים, אותם עבריינים שצריך לסכל ולשים עליהם את היד", אמר שבתאי. 

"מדובר באירוע אלימות מאוד קשה, שבסופו השוטרים יוצאים עם שני עצורים, שני העבריינים הדומיננטיים. יש לכם אלות, נתתי אישור ואני רוצה לראות את כל השוטרים מסתובבים עם אלות עליהם. הכל בהתאם לפקודות ולנהלים של משטרת ישראל. כשיש אירוע יש את כל הכלים, ואתם תקבלו גיבוי מלא ממני ומכל סגל הפיקוד לשימוש באמצעים האלה", הוסיף.