ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת התייחס היום (ראשון) בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM לפשיעה הגואה בחברה הערבית: "מה שקורה בחברה הערבית בשנים האחרונות מזעזע אותנו כבר מזמן, אנחנו קוראים למשטרה שתעשה את תפקידה וכבר פנינו בעשרות פניות למשרד לביטחון פנים. אני נגד האמירות לפיהם המשטרה לא יכולה לטפל בפשיעה, כי אם הקורבן הוא יהודי אנחנו רואים שיש טיפול".

לדברי אבו שחאדה "החברה הערבית היא מיעוט בתוך החברה הישראלית הכללית. בעשרים השנים האחרונות נרצחו כ-1,500 אזרחים וזו מלחמה לכל דבר. יו"ר בל"ד הוסיף כי "ברור לכל בר דעת, שיש כוחות, שיש לנו אימפריה צבאית, וזה אפשרי למגר את הפשיעה בחברה הערבית אם המדינה מחליטה שכן. פירקו את ארגוני משפחות הפשיעה בחברה היהודית כשהייתה סכנה לחברה היהודית, והצליחו". 

לגבי אירוע האלימות כלפי השוטרים בכפר קאסם, אמר ח"כ אבו שחאדה: "אני בעד שלטון חוק, בעד מדינה מודרנית ואני מגנה כל אלימות. יש לציין שלא היה פה סוד, שהיחידות בכפר קאסם, לא הגיעו אתמול כדי לקבל את פני השוטרים".

חבר הכנסת הוסיף כי "מדינת ישראל החליטה שהיא צריכה לספק ביטחון אישי לחברה היהודית בלבד, את האוכלוסיה הערבית היא החליטה להזניח בנושא הזה, החליטה לגלות אוזלת יד מזעזעת, ואנחנו מדברים עליה כבר המון זמן". לטענת אבו שחאדה, "אז החברה הערבית התחילה לחפש פתרונות אחרים. חלק מהפתרונות היא פניה לארגוני הפשיעה כדי שיהיה להם ביטחון, חלקם פנו לחברות מוזרות כאלה שממלאות את הצורך הבסיסי לביטחון. אני מסביר מאיפה מגיעה האלימות כמו בכפר קאסם".