שר המשפטים גדעון סער אמר היום (ראשון) בראיון לכאן ב' כי נתן אור ירוק מבחינתו להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. סער הודיע כי ההסכמה להצעתו של שר הביטחון גנץ התקבלה לאחר עבודת מטה משותפת בין משרדו למשרד הביטחון.

לדבריו, המועד שבו גנץ יבחר להביא את הנושא הזה לממשלה הוא בידו, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מעורב בנושא. שר המשפטים הוסיף כי בתור ועדת חקירה ממלכתית, יהיו לה סמכויות נרחבות.

בחודש יולי גנץ וסער סיכמו על פתיחת עבודת מטה משותפת בין משרדיהם, אשר תיבחן את הצעתו של גנץ להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט. בנוסף נודע כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ילווה את ההליך, תוך מתן תשומת לב למשפט הפלילי שמתנהל בהקשר לפרשה.

חודש לפני כן הודיע שר הביטחון כי העביר למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת החקירה, לאור כוונתו להביאה לאישור הממשלה. אך לאחר מכן הגיבו ממשרד המשפטים וטענו כי לא קיבלו את המסמך המדובר. ממשרד המשפטים אף מתחו ביקורת על גנץ ומסרו אז כי "ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת.