המיליארדר ואיש העסקים טדי שגיא ניצל במהלך החודש האחרון מניסיון חיסול בקפריסין - ככל הנראה בשל חובותיו לשותפיו העסקיים ברוסיה. גופי הביטחון במדינה העבירו התרעה לשגיא, המחזיק באזרחות קפריסאית מתוקף ויזת זהב שלו המוקנית לו בשל הונו.

לשגיא, מייסד חברות ההימורים באינטרנט "פלייטק" ו"סייף צ'ארג'" שותפים עסקיים מרוסיה העוסקים בתחום זה. בין הצדדים התגלע סכסוך בשנתיים האחרונות לאחר שהשותפים טענו כי שגיא חייב להם כספים רבים. לפי גורמים המקורבים למערכת אכיפת החוק ברוסיה, השותפים "מכרו" את החוב של שגיא לגורמים עברייניים - המאפיה הרוסית. שגיא, שריצה לפני 25 מאסר בגין עבירות שוחד ומרמה, ניסה בחודשים האחרונים להגיע מולם להסדר. למרות זאת המהלך לא צלח, וככל הנראה הוביל להוצאת ניסיון החיסול לפועל.

כך, במהלך השבוע דיווחו כלי תקשורת בקפריסין על מעצרו של אזרח אזרי, המחזיק בדרכון רוסי, כשברשותו אקדח ומשתיק קול. תחילה חשדו במדינה כי מדובר בשכיר חרב שגויס על ידי איראן וכי בכוונתו לבצע פעולת טרור נגד ישראלים, אולם לאחר מכן עלה החשד שמדובר ברוצח שכיר שניסה לפגוע בשגיא.

האזרח האזרי, כך על פי הפרסומים, נעצר לאחר שחנה עם מכונית שכורה סמוך למקום בו שהו יעדי החיסול סמוך לניקוסיה. הוא אף שכר קורקינט חשמלי ששימש אותו לחצות מוקדם יותר בין צפון לדרום קפריסין ולבצע את המעשים.

מקבוצת טדי שגיא נמסר: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם".

הערב דווח בחדשות 12 כי ניסיון החיסול סוכל ברגע האחרון. גופי הביטחון בקפריסין העבירו את האזהרה לשגיא ואנשיו, לאחר שנשלל החשד שמדובר באירוע בעל אופי לאומני.