בית המשפט השלום בנצרת הרשיע היום (שני) את חברת הכנסת לשעבר מבל"ד חנין זועבי ו-12 בכירים נוספים במפלגה בעבירות של זיוף וקבלת דבר במרמה. 

מפרקליטות המדינה נמסר כי במסגרת הסדר הטיעון הודו חה"כ לשעבר זועבי, חבר הועד המרכזי לשעבר מוראד חדאד, אחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, מזכ"ל המפלגה לשעבר ועוזר הפרלמנטרי של ח"כ ממפלגה, בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר, זאת לאחר שבמהלך הבחירות המקומיות בשנת 2013 לאחר אסיפת בחירות, בה לקחה חלק גם זועבי, הוחלט על מבצע גיוס תרומות.

חלק מהנאשמים החליטו להציג מצגים כוזבים לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע יופקד בחשבונות הבנק של המפלגה ויוצג כתרומה לגיטימית. בפני מבקר המדינה הוצגו קבלות הנחזות להיות תרומות כדין. בנוסף הודו 8 נאשמים נוספים, ששימשו כמתרימים ושמם הופיע על גבי הקבלות שהוגשו למבקר המדינה בזיוף בכוונה לקבל דבר, וחבר הועד המרכזי לשעבר חדאד בניסיון לקבלת דבר במרמה. 



במהלך הבחירות הארציות בשנת 2013 הפקיד חדאד הפקדות בסך העולה על 2.4 מיליון ש"ח אשר מקורו אינו ידוע ובמעמד ההפקדות הוצגו ההפקדות כתרומות לגיטימיות. במהלך שנת 2014 העביר מבקר המדינה למפלגה התייחסות בנוגע לדו"ח הכספי שהוגש מטעמה. 

יש לציין כי במסגרת החקירות שהתנהלו נגד בל״ד נבדקו חשדות להעברת דוחות שקריים, תוך שימוש במסמכים מזויפים, למבקר המדינה. בנוסף נבדקו חשדות חמורים כי כספים שקיבלה המפלגה מגורמים שונים הוצגו ככספי תרומות שהתקבלו מאזרחים. כדי להתמודד עם ממצאי הביקורת הזמינה המפלגה פנקסי קבלות ואילו הנאשמים זייפו מעל ל 400 קבלות כשצוינו שמות תורמים לכאורה, סכומי תרומה וחתימת התורם, בתאריך צוין שהתרומה הועברה למפלגה במהלך שנת 2013 (סך הכל זויפו מעל לאלף). הקבלות המזויפות צורפו לדו"ח כספי שהוגש בגין הבחירות הכלליות

במסגרת הסדר הטיעון יעתרו הצדדים להטלת עונשים מוסכמים בין היתר עונשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 25,000-75,000 ₪. 

מבל"ד נמסר בתגובה: "ההר הוליד עכבר, האישומים המנופחים אותם ניסו המשטה והפרקליטות להדביק לחברים בבל״ד התנדפו מול העובדה הפשוטה שכל העניין מסתכם באי סדרים ברישום קבלות ובעניין מנהלי גרידא, שהטיפול בו הוא בסמכות מבקר המדינה, כפי שנעשה בעניינים דומים של מפלגות אחרות".

עוד נמסר כי "ההתעקשות להפוך עניין מנהלי לעברה פלילית נודף ממנו ריח של רדיפה פוליטית. הפרקליטות ניסתה גם להדביק האשמות נגד המפלגה עצמה והיועץ המשפטי נאלץ לבטל אותם לאחר שהתברר שאין כל יסוד חוקי לאשמות אלה".