בית משפט השלום בחיפה האריך אתמול בשמונה ימים את מעצרו של החשוד ברצח של ליטל יעל מלניק בת ה-17 בקרית מוצקין. מדובר באח מוסמך שעל פי החשד הכיר את הקורבן בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל, שם עבד ושם אושפזה הקורבן. במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של רצח בכוונה תחילה ובבית המשפט טענו כי הוא נערך מבעוד מועד והתכונן לביצוע הרצח. עוד הם טוענים כי החשוד שיבש הליכי משפט והפר הוראה חוקית, וביצע עבירות נוספות. עורך הדין בוריס שרמן, סנגורו של החשוד, התארח הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להתנהלות המשטרה בפרשה ולחשדות שעלו כנגד מרשו.

אתמול הובא החשוד להארכת מעצר והודה שהיה נגדו צו הרחקה. לטענת עורך הדין, "צו ההרחקה היה קיים בעבר, תוקפו נגמר לפני חודשים. המשטרה הודיעה בהארכת המעצר שהיא לא חושדת בו בביצוע עבירה של הפרת הוראה חוקית".

לדברי עוה"ד שרמן, מרשו "לא מודה שהוא רצח אותה ושביצע עבירה פלילית. הוא מסר גרסה. לדעתי המשטרה קצת מיהרה כשהגדירה את האירוע כרצח. קיים צו איסור פרסום לכן אני מנוע מלהיכנס לנבכי גרסתו, הגרסה שלו מורכבת ודורשת בדיקה. אפשר לומר לפי גרסתו שלא מדובר ברצח ולא בגרימת מוות בדרך אחרת".

הוא הוסיף כי "קיים איסור פרסום גורף. התנהלות המשטרה מאוד תמוהה. אחרי שהיא עשתה תדרוך לעיתונאים והפיצה פרטים רבים מהחקירה, ברגע שקיבלו את גרסתו של החשוד הוצא צו איסור פרסום גורף על כל פרטי החקירה למעט מה שפורסם עד עכשיו".

במענה לשאלה האם הוא לא רואה פגם מהותי בקשר בין אח מטפל לנערה שמטופלת אצלו שפער הגילים ביניהם 30 שנה השיב עורך הדין: "זה נראה לי לא סביר אבל לא זו השאלה, אלא האם התיאור שאתה מוסר הוא הנכון והמדויק ולהבנתי הוא לא. קיים צו איסור פרסום גורף".

על טיב היחסים בין הנערה למטפל אמר עו"ד שרמן: "אני לא יודע להגיד אם היה ביניהם קשר זוגי, להבנתי גם הצו שהוצא בזמנו שהסבתא הוציאה לא דיבר על זה. נוצרה היכרות, יכול להיות שקרובה יותר או פחות. אני לא יודע להגיד, זה נושא החקירה איזה קשר והיכרות נוצרו ומה מהותם. מבחינת הדין הפלילי, אתמול בהארכת המעצר המשטרה הודיעה באופן חד משמעי שהיא לא חושדת בו בעבירות נוספות זולת אותה עבירה של הפרת הוראה".

על המטפל סיפר כי "מדובר באדם בן 49, נורמטיבי, עובד שנים רבות במוסד רשמי, מוסד ממשלתי, בעל משפחה, מכחיש לחלוטין ביצוע עבירה פלילית כלשהי. להבנתי מעל עשר שנים עבד במוסד הפסיכיאטרי בטירת הכרמל. אין לו עבר פלילי ולא ידוע לי על קשרים דומים ואחרים שלו עם נערות צעירות. אני רוצה לקוות שאם מתגלים כשלים במסגרת מעון כזה או אחר הם מטופלים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm