העיתונאי דניאל דולב, שהיה שותף לתחקיר הבינלאומי שחשף כיצד עשרות מנהיגים ומאות אישי ציבור מרחבי העולם פעלו להסתיר את ההון שלהם או ביצעו הוצאות ראוותניות, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר כי זו לא הפעם הראשונה שהוא לוקח חלק בפרויקט שכזה אך, "מדובר בפרויקט בהיקף גדול שעוד לא קרה". 

בהמשך התייחס לחלק הנוגע לשר לשעבר, חיים רמון, ואיל ההון האוסטרי, מרטין שלאף, ואמר כי "שלאף מצא את עצמו כבעלים של אתר נופש במונטנגרו עם חובות לבנק אוסטרי של 44 מילון יורו. הוא פנה לחיים רמון כדי שיוציא אותו מהברוך הזה. רמון קנה ממנו 'על הנייר' את האתר ושלאף המשיך דרך החברה הקפריסאית של רמון לממן בהלוואות. במקביל רמון פעל מול הבנק כדי לקבל תספורת בחוב והצליח, הבנק האוסטרי קיצץ את החוב מ-44 מיליון יורו ל-13 מיליון על חשבון משלם המיסים האוסטרי". 

"מי שממלא תפקיד כזה בד"כ מקבל שכר, אני לא יכול להגיד מהמסמכים כמה ואם קיבל. אני די בטוח שזה אכן קרה. אנחנו רואים לפחות 2 העברות מוזרות מתוך החברה הקפריסאית. אחת תרומה של מאה אלף יוריו למועדון הכדורגל הפועל תל אביב שרמון היה בעליו והשנייה לבנו לצורך רכישת דירה. רמון טוען שמעולם לא השתמש בכספים של החברה", הוסיף.



כמו כן, אמר העיתונאי בהקשר לחשיפה הנוגעת לח"כ ניר ברקת כי "אנחנו רואים שאחת החברות העיקריות שלו רשומה באיי הבתולה. העובדה שהיא רשומה שם לא אומר שהוא עשה עבירה פלילית, אפשר לדווח בישראל על הכנסות משם, עם זאת אנחנו רואים שזה משהו שיותר קשה לעקוב אחריו ואתה תלוי בדיווחים של אותו אדם". 

"המלך עבדאללה. מ־2011 ולפני זה קנה בשווי של מאה מיליון דולר 14 בתי פאר במערב ארה"ב ובאנגליה וכל זה בזמן שאזרחי הממלכה מאז האביב הערבי ובשנים האחרונות מפגינים כי אין להם מה לאכול. אנחנו רואים שזה יוצא לשימושו הפרטי של המלך. חלק מהתגובה של המלך עבדאללה שהוא לא חייב בתשלום מס ולכן אין פה עבירה", ציין. 

בסיום אמר דניאל כי בימים הקורבים יחשפו שמות של ישראלים נוספים הקשורים לפרשה. "חלקם לא מוכרים, חלקם קצת יותר, תמתינו עוד כמה ימים". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm