ניסיון החיסול בקפריסין: דובר ראש הממשלה, מתן סידי, התייחס היום (שני) לסוגיית סיכול החיסול של המיליארדר טדי שגיא, ומסר כי: "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין".

הוא הדגיש כי "אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה". קודם לכן, נחשף כי טרם מעצרו של החשוד בחיסול במדינת האי, מטוסו של שגיא ביצע מספר טיסות בין האי לבין כמה יעדים באירופה, ביניהם לונדון, באזל בשוויץ וניס שבצרפת, ייתכן שחלק מהן קשורות לבריחתו מקפריסין. 

לצד זאת, הדן אורנשטיין, יועץ התקשורת של קבוצת טדי שגיא, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס גם הוא לדברים. "אני יכול לומר בוודאות שמדובר באירוע ביטחוני, בניסיון פיגוע איראני וזה גם מה שהותר לנו לפרסם. אני מניח שתתוודעו לעניין הזה בימים הקרובים", אמר. 

כשנשאל האם אותו אזרי שנעצר קשור לאיראנים השיב בחיוב, "ניסיון הפיגוע לא יועד ספציפית לשגיא אלא לישראלים שעובדים בקפריסין". הוא הוסיף כי "אם היו נתקלים בטדי שגיא אני מניח שהיו שמחים לפגוע בו אבל היה מדובר בניסיון פיגוע בישראלים שנמצאים על אדמת קפריסין".

בהמשך, התייחס לתגובתו של שגיא לאירועים: "באופן טבעי בן אדם שמתעסק בעסקים ולא בדברים ביטחוניים הופתע". לדבריו, הוא וגורמים אחרים קיבלו התרעה לעזוב את האי, "מדובר על אנשים שעבדו בסביבה מסוימת".

"לא היה מדובר במטרה עסקית, אלא לפגוע בישראלים. אחת הסיבות שעליתי לשידור היא לשלול כל טענה לכך שמדובר במישהו שנמצא בעימות חריף עם שגיא", המשיך.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm