יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין נפגשו אמש במוקטעה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. סגן השר במשרד ראש הממשלה וחבר הכנסת אביר קארה ("ימינה") שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והביע את דעתו על המפגש: "לא מקדמים תהליך מדיני בניגוד להסכמות הקואליציוניות שיש בין הצדדים".

"מה שמדהים הוא שבראש רשות הטרור הפלסטינית יושב אדם שמעביר כספים ששייכים לעם הפלסטיני במקום לטפח את העם שלו", אמר קארה. "הוא מעביר כספים למחבלים בבתי הכלא ואז הולך שר בישראל להיפגש איתו. אני רואה את זה בחומרה רבה וחושב שזה לא צריך לקרות. זה בטח בניגוד להסכמים. לא מקדמים תהליך מדיני בניגוד להסכמות הקואליציוניות שיש בין הצדדים, יש מספיק בעיות בתוך המדינה".

כאשר נשאל מדוע הוא לא מדבר עם ראש הממשלה נפתלי בנט, השיב סגן השר: "יש לנו מספיק דברים שצריך לפתור, אמרתי את הדברים שאמרתי בקבוצה סגורה, הם יצאו החוצה. דעתי ידועה לכל, אני לא בטוח שרה"מ יכול למנוע פגישות".

על הנציגים שנפגשו עם יו"ר הרש"פ אמר: "הקואליציה הזאת היא קואליציה הטרוגנית מאוד ויש בה צדדים מאוד שונים, אנחנו יודעים את זה מהיום הראשון. אנחנו לא מעוניינים לנסוע. אם אעסוק בלתקוע אצבע לשותפים שלי בעין לא נצליח לקדם דברים".

עוד אמר קארה, כי "בשיתוף הפעולה הביטחוני צריך לעסוק שר הביטחון. לא ח"כ מיכל רוזין ולא שר הבריאות. אני לא חושב שזה תורם לביטחון, בטח בתקופת הקורונה שצריך לשמור על ריחוק חברתי".

במענה לשאלה האם המערכת נכשלה בטיפול במגפת הקורונה השיב סגן השר: "לא, מערכות המחשוב בישראל היום ואנחנו יודעים את זה ורצנו על הטיקט הזה בבחירות, השירות במדינת ישראל, האזרח נמצא בסוף התור. גם השר הורוביץ יודע שהיום ברגע שאנחנו מדברים יש תור ארוך מאוד במיון ואנחנו באנו כדי לקצר את התורים, להוריד את הבירוקרטיה. כשאתה רואה את המערכת קורסת פעם אחת פעם, כל פעם שישראל משיקה מערכת היא קורסת ,יש ריבוי פניות ועוד. הסיבה מרכזית לזה שאנחנו לא מוכנים מספיק. אחרי 73 שנים, אומת הסטארטאפ, לא מוכנים מספיק. להורוביץ יש קרדיט ענק על טיפול במגפת הקורונה ואנחנו בדעיכה בלי סגרים".

 לאחר מכן התייחס קארה לעניין חידוש התו הירוק וההקפדה שרק מי שהתחסן בחיסון שלישי יוכל להיכנס לעסקים: "בעלי העסקים צודקים הם לא צריכים להיות שוטר ולעמוד בכניסה לעסק, התבטאתי גם בנושא הזה ואמרתי את זה לרה"מ". 

עוד הוסיף: "אני מקווה שביום ראשון יהיו לנו הקלות נוספות. צריך לומר תודה ל־3.5 מיליון אזרחים שהתחסנו ועוזרים לנו למעוך את הגרף והקורונה ולהחזיר לשגרה כמה שיותר מלאה את כל העסקים במדינה. יש חשיבות גדולה ללכת להתחסן אבל לא להשית את כל הקנסות, האגרות וההיטלים על בעלי העסקים. בעל העסק לא צריך לשאת בנטל הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm