העיתונאי דניאל דולב שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, על מנת לשפוך מעט אור על ממצאי תחקיר בינלאומי ענק, שכלל מיליוני מסמכים שהודלפו לרשת, ואשר חשף התנהלות שנויה במחלוקת, לכאורה, של בעלי הון ברחבי העולם, כולל מישראל. במהלך הריאיון טען דולב כי מעבר לשמות הישראלים שכבר פורסמו, ביניהם השר לשעבר חיים רמון וח"כ ניר ברקת, שמות נוספים עתידים להיחשף: "חלקם לא מוכרים, חלקם קצת יותר. אנחנו מתכננים לפרסם אותם בימים הקרובים".

דולב, אשר לקח חלק בקבוצת "השומרים" שעבדה על התחקיר, סיפר על תהליך המחקר ואמר כי "הייתי שם כמעט שנה, מי שארגן את העניין היה הארגון הבינלאומי של עיתונאי תחקירים. הם קיבלו את המסמכים המודלפים וארגנו פלטפורמה טכנולוגית מוצפנת, בה כולנו יכולנו לחפש במסמכים ולשתף את המידע אחד עם השני".

"תחקיר בהיקף כזה טרם נעשה, היו חקירות דומות אבל זה מדהים בעייני. יותר ממה שרואים בתוצאה הסופית אפילו, בלי שיתוף הפעולה המיוחד זה לא יכול היה לקרות, למשל התחקיר על חיים רמון שהוא פרי של עבודה משותפת עם עיתונאים ממונטנגרו ואוסטריה", הוא הוסיף.

לאחר שנשאל כיצד התגלו השמות, הסביר העיתונאי כי תהליך החיפוש הוא אינטנסיבי: "מתחילים לחפש מילים כמו ישראל, או ישראל פלוס פספורט ועוברים על רשימות. אתה בטוח שתקליד את השמות וזה יפלוט תחקירים אבל אתה מגלה שזה לא עובד ככה. הרבה פעמים המסמכים מספרים רק חלק מהסיפור, זו נבירה אין סופית של שעות על שעות על שעות ולנסות להבין מה אתה רואה בכלל, לפעמים את רואה שמות שנראים מעניינים, אבל אין שם כלום בסוף".

לדבריו, מי שעומדים מאחורי המעשים השנויים במחלוקת הן 14 חברות, אשר נותנות שירותים לחברות שהתאגדו במדינות בהן שיעורי המס נמוכים: "כל הדבר של מקלטי מס, שמן על גלגלי המכונה, זה בעצם משרדי עורכי דין ומשרדי רואי חשבון שנותנים שירותים שונים. אני פותח חברה במקלט מס, שהשירות המרכזי עבורי זה שאין מסמך גלוי שמראה מי הבעלים האמיתי של החברה. אבל כל מיני מסמכים כמו שהדירקטורים צריכים לחתום עליהם כן יש. אותם משרדים נותנים שירות של דירקטור מטעמם שיחתום על מה שצריך".

כדוגמה, דולב השתמש בשמו של ח"כ ניר ברקת והסביר את הטענות כלפיו, כפי שעלו מהתחקיר. "אחת החברות העיקריות בפורטפוליו שלו רשומה באיי הבתולה, אך זה שהיא רשומה שם, לא אומר בהכרח שהוא עשה עבירה פלילית, כי אפשר לדווח בישראל על הכנסות משם. אבל עם זאת, רואים שיש משהו שיור קשה לעקוב אחריו ואתה תלויי בדיווחים של אותו אדם".

מטעמו של ח"כ ברקת נמסר בתגובה: "ניר ברקת הוא מחלוצי ההייטק בישראל וגאה להיות שותף להקמתן של צ׳ק פוינט וחברות נוספות שהפכו לגאווה ישראלית לאומית וגלובאלית. ניר ברקת גאה על העובדה שמאז ומעולם שילם את המיסים שלו באופן מלא בישראל ומקפיד לעבוד בעבור שקל לשנה בכל תפקידיו הציבוריים. עם כניסתו לזירה הציבורית לפני כ-18 שנים, הוא העביר את הניהול על כל עסקיו לאחיו ועם בחירתו לכנסת הגיש מסמכים לניהול עיוור בתוספת הצהרת הון מלאה לועדת האתיקה וביקש את הנחיותיה כפי שמתבקש.

"יצוין כי החוק מאפשר לחבר כנסת להעביר את עסקיו לניהול עיוור לקרוב משפחה שהיה שותף לעסקיו בעבר.  קשה לנתק את האינטרסים הפוליטיים שבחשו בפרסום 'תחקיר' מגוחך זה, מהעובדה שברקת מסומן כאחד המנהיגים שעשויים להחזיר את הליכוד לשלטון".

על השר לשעבר, חיים רמון, נאמר בתחקיר כי איל ההון האוסטרי, מרטין שלאף, נתן לו את השליטה בחברה עם חובות של יותר מ-50 מיליון דולר, קרקע בשווי של 14.4 מיליון אירו במונטנגרו ופרויקט תיירותי שלא התקדם במשך יותר מעשור. חברת האם בקפריסין, שהייתה בניהולו של רמון, גם העבירה כספים לקבוצת הפועל תל אביב ואף תכננה להעביר כסף לבנו של רמון כדי לרכוש נכס בברלין. בתגובה, דחה רמון את הטענות כי היה "איש קש" של הקרן של שלאף והתריס כי "הטענות הללו פוגעניות, מעליבות ואינן אמת".

בנוסף, העיתונאי ציין את שמו של מלך ירדן, עבדאללה, אשר לדבריו רכש בעשור האחרון נכסים בשווי של כ-100 מיליון דולרים, "בזמן שלאנשי ירדן אין מה לאכול. חלק מהתגובה של המלך עבדאללה שהוא לא חייב בתשלום מס ולכן אין פה עבירה. יכול להיות שזה חוקי, אבל אני בטוח שבני עמו לא היו שמחים לראות איך הכסף שלהם מממן בתים בחו"ל ויש סיבה שזה נעשה ונקנה בצורה הזאת".

על שאלת האמינות והאותנטיות של המסמכים השיב דולב כי "אף אחד לא חלק עד עכשיו עד העובדות, אז נראה שהמסמכים אותנטיים. אף אחד לא יודע למעשה שום דבר על מי שהדליף, הכל נעשה דרך דברים חיצוניים או תגובות, לא הייתה אפשרות לדבר איתו או ליצור קשר".