"תצא החוצה אם אתה קורא לח"כים שקרנים": עימות חריף בין שר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) לחברי הכנסת מהאופוזיציה נרשם היום (שני) בדיון בוועדת הכספים בכנסת. בזמן שליברמן התווכח עם חברי הכנסת על מהות מס הגודש שצפוי לעבור בתקציב הקרוב, הוטחו בו האשמות כבדות על כך שלא ניסה למנוע העלאה של מסים, ועל כך שמס הגודש הוא מעמסה מיותרת לתושבי הפריפריה.

בשלב זה החליט ליברמן לקום ולנסות לעזוב את הוועדה, ומיד כשהחליט זאת וקם מכיסאו הטיח בו חבר הכנסת מהאופוזיציה יואב קיש (הליכוד), כי הבטיח לתת תשובה לחיילי הסדיר בצה"ל באשר להעלאת הקצבה החודשית שהם מקבלים. הבטחה זו, כאמור, הייתה חלק מהבטחות הבחירות של מפלגתו של ליברמן.

"אתה חייב תשובות לחייליי החובה שהבטחת שתעלה את שכרם, זו התשובה היחידה שלא נתת", אמר קיש. ליברמן לא נותר חייב, וענה בחריפות: "חיילי הסדיר צריכים להבין שיש כמה ח"כים שהם פשוט שקרנים". 

יואב קיש במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת,נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יואב קיש במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת,נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

לאחר התבטאות זו של שר האוצר, מספר חברי כנסת מהאופוזיציה, בהם ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הטיחו בו דברים קשים: "אני מציע שתצא החוצה אם אתה קורא לח"כים שקרנים. מה זה להגיד לח"כים שקרנים". במסגרת חילופי הדברים הוצאו מהדיון ח"כ יואב קיש וח"כ יעקב אשר. מוקדם יותר בדיון קרא ח"כ אזולאי מספר פעמים לליברמן לחזור בו מאמירתו על הציבור החרדי: "אמרת לקחת את החרדים במריצה למזבלה, יש לך הזדמנות לחזור בך מהאמירה הזו, אני חושב שיש לך במה לחזור מהאמירה הזו. יש פה במה מכובדת".