יותר מ-50 כלי טיס של חיל האוויר הסיני, בהם מטוסי קרב ומפציצים גרעיניים, חדרו היום למרחב הזיהוי של ההגנה האווירית של טייוואן, המספר הגבוה ביותר שתועד עד כה ובסך הכל דווח על קרוב ל-150 כלי טיס מאז סוף השבוע האחרון.

על פי משרד ההגנה של טייוואן, 52 כלי הטיס - בהם 34 מטוסי קרב מדגם J-16 ו-12 מפציצים מדגם H-6, נכנסו לחלק הדרום מזרחי של מרחב הזיהוי, באזור איי פראטאס בשטח השנוי במחלוקת בים סין הדרומי. בהתאם לנוהל הרגיל, הוזנקו מטוסי קרב כדי להזהיר את כלי הטיס הסיניים, בעוד שמערכות ההגנה האווירית עקבו אחרי תנועתם. שעות ספורות לאחר מכן, דווח על עוד ארבעה מטוסי קרב סיניים מדגם J-16 שנכנסו בטיסת לילה.

מאז יום שישי, כאשר סין ציינה את יום השנה ה-72 להקמתה של הרפובליקה העממית, נרשם גידול חד בחדירות של מטוסי קרב, מפציצים ומטוסים ללוחמה אלקטרונית ופיקוד ושליטה למרחב הסיני, כולל טיסות לילה בלתי שגרתיות. ביום שישי, נכנסו 38 מטוסים בשני סבבים ויממה מאוחר יותר דווח על 39 מטוסים בשני סבבים. אתמול נרשמה ירידה עם חדירה בודדת של 16 כלי טיס.

חו שיג'ין, העורך הראשי של הגלובל טיימס, השופר המוביל בשפה הסינית של השלטון הסיני, שיבח אתמול את פעילות חיל האוויר. "סין העבירה את המצעד הצבאי של היום הלאומי מכיכר טיאננמן למצרי טייוואן", צייץ. "הצבא העממי עשה עבודה מצוינת. זה רק עניין של זמן עד שהרשויות הבדלניות של טייוואן ייפלו".

על רקע ההסלמה בפעילות האווירית, הכריז היום שר החוץ של טייוואן, ג'וזף וו, כי ארצו מוכנה להדוף כל התקפה סינית. "ההגנה של טייוואן נמצאת בידינו ואנחנו מחויבים לכך", אמר וו בריאיון ששודר ברשת ABC האוסטרלית. "אם סין מתכוונת לפתוח במלחמה, אנחנו נילחם עד הסוף וזו המחויבות שלנו. אני בטוח שאם סין מתכוונת לתקוף את טייוואן, הם גם יסבלו באופן אדיר".

מחלקת המדינה האמריקאית הביעה "דאגה" לנוכח המתרחש באזור טייוואן. "ארה"ב מוטרדת מאד לנוכח הפעילות הצבאיות הפרובוקטיבית של סין ליד טייוואן, שהיא פעילות שמסתכנת בשיקולים מוטעים ומערערת את השלום והיציבות האזוריים", נמסר. "אנחנו מפצירים בסין להפסיק את הלחץ והכפייה הצבאיים, הדיפלומטיים והכלכליים נגד טייוואן".