אם יש משהו שאנחנו הישראלים באמת אוהבים, זה אוכל טוב. אבל איך זה נראה כשיוצאים לדייט ראשון עם מישהו שלא ממש מכירים? נתונים חדשים מאפליקציית ההיכרויות OkCupid חושפים מה הישראלים מעדיפים לאכול, ואיזה סוג מזון יכול להבטיח הצלחה בפגישה הראשונה - מה שיכול לעזור לתכנן דייט מוצלח (לפחות מבחינה גסטרונומית).

אז, מה בא לך לאכול?

מסתבר שאוכל איטלקי הוא הימור בטוח, כאשר 56% מהמשתמשים בוחרים בו על פני אוכל תאילנדי, אוכל מקסיקני ואוכל הודי. כאשר התבקשו משתמשי האפליקציה לבחור בין פיצה לסושי, המירוץ היה צמוד יותר, כשהאוכל האיטלקי עדיין מנצח - 58% מהמשתמשים הישראלים מעדיפים פיצה על פני סושי.

אין על פיצה. בדוק. (צילום: אינג אימג')
אין על פיצה. בדוק. (צילום: אינג אימג')

עם כל הכבוד לסושי. ויש כבוד (צילום: אינג אימג')
עם כל הכבוד לסושי. ויש כבוד (צילום: אינג אימג')

בעוד 83% מהישראלים אומרים שהם לא צמחונים או טבעונים, מרביתם מוכנים לגלות רגישות כלפי הצד השני -  51% מהישראלים אמרו שהם ישאלו לפני שהם מזמינים בשר כשהם אוכלים עם צמחוני/ת. עם זאת, 21% בלבד אומרים שהם היו מזמינים בשר בלי להתחשב כלל בצד השני של השולחן. 

אם לשני הנפגשים יש מצב רוח להמבורגר טוב, אולי תהיה תחרות מסוימת. 50% מהמשתמשים הישראלים אמרו שוויטרינה של אייל שני עושה את ההמבורגר הטוב ביותר, 23% אמרו מוזס ו -12% הצביעו על  סוסו. אם בכל זאת מגיעים למקדונלדס לדייט הראשון, כדאי להימנע מארוחות הילדים - 70% מהדייטים אמרו שהם ׳מבוגרים׳ ולא יזמינו אותן. 

לפני שבוחרים המבורגר וודאו שהצד השני לא טבעוני (צילום: אינגאימג)
לפני שבוחרים המבורגר וודאו שהצד השני לא טבעוני (צילום: אינגאימג)

בשר או ללא בשר, רוב הישראלים בהחלט מסכימים על דבר אחד - 70% אמרו שהם אוהבים חריף על האוכל שלהם. כשנשאלו כמה חריף הם באמת אוהבים את האוכל שלהם, 38% אמרו שהם אוהבים אותו קצת חריף, 32% אוהבים אותו "חרפרף", 17% מעדיפים שיהיה מתון ורק 13% אוהבים אותו חריף במיוחד.

כשזה מגיע לחטיף המלוח המושלם לדייטים, כנראה שאין תחרות - 68% מהישראלים יעדיפו במבה, כשרק 22% מעדיפי ביסלי. עם זאת, כנראה שלא יזיק להביא את שניהם לפיקניק. יותר בקטע של מתוק? אין מה לדאוג:  64% ממשתמשים בחרו במתוק על פני מלוח, כאשר 49% אמרו שהם אוהבים מתוק, 44% נהנים ממתוק לפעמים ורק 6% טוענים שהם לא אוהבים מתוק בכלל.
במבה. מה את עושה פה? (צילום: istockphoto)
במבה. מה את עושה פה? (צילום: istockphoto)

כך או כך, כנראה שזה בסדר לחלוק אוכל או משקאות אם אתה כבר יוצאים - 79% מהמשתמשים הישראלים אומרים שהם לא נגעלים מזה, כאשר 14% אמרו שיהיה להם אכפת רק בהתחלה, ורק 7% אומרים שהם לא אוהבים את זה. עם זאת, עם אוכל כדאי שתהיו זהירים - כשנשאלו אם אי פעם נגסו מהאוכל ואז טבלו אותו חזרה במטבל משותף ("טבילה כפולה" או "דאבל דיפ"), 32% אמרו שהם לא עושים זאת, ועוד 32% אמרו שהם היו עושים את זה רק עם חברים או משפחה קרובים, 23% היו עושים את זה רק עם בן זוג ורק 13% היו עושים את זה עם כל אחד.

אני בכלל בעד לאפה שווארמה, אבל לא נהיה קטנוניים.

דייט, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
דייט, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)