1. ח"כ יואב סגלוביץ, סגן השר לביטחון הפנים, הוא האיש הנכון והמתאים לשמש פרויקטור במאבק למיגור הפשיעה במגזר הערבי. ניצב בדימוס סגלוביץ הוא שהקים את להב 433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, שאיחדה את יחידות העילית של המטה הארצי.

סגלוביץ הוא גם זה שהוביל את חקירת שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, ואת חקירת פרשת הנשיא המורשע משה קצב. כל מי שעבדו במחיצתו של סגלוביץ מעידים שהיה קצין מוכשר בעל כושר מנהיגות, ושהתפקיד תפור על מידותיו.

יואב סגלוביץ' (צילום: מרק ישראל סלם)
יואב סגלוביץ' (צילום: מרק ישראל סלם)


עד שהמשטרה תיכנס לכפרים הערביים במלוא העוצמה, מובטחת לסגן השר לביטחון הפנים רגיעה יחסית, שתאפשר לו ליישם את מה שהוא מתכנן. אחרי שהמשטרה, ובעיקר משמר הגבול, יוכיחו שהם מסוגלים להתמודד גם עם הפשיעה, וגם לתפוס כלי נשק שמוחזקים ללא רישיון, יופעל לחץ פוליטי עצום על חברי הכנסת הערבים, מה שמבטיח לסגלוביץ חיים לא קלים. מעניין כמה זמן יימשך הגיבוי שנותנת הממשלה לסגלוביץ ולרנ"צ יעקב שבתאי, ואם השניים יצליחו לסיים את המשימה.

2. קשה להאמין, אבל זה אמיתי. השבוע הוגש כתב אישום נגד לוחם האש עמית כהן, שמועסק בשירותי כבאות והצלה, בגין גרימת מוות ברשלנות ונהיגה בשכרות, לאחר שביולי האחרון נהג בכבאית שהייתה מעורבת בתאונת דרכים, שבה נהרגה ילדה בת 3. בעקבות כתב האישום הודיע נציב כבאות והצלה ראשי, רב טפסר דדי שמחי, שהוא משעה את לוחם האש מתפקידו.

גם בשנת 2017 הורשע ופוטר לוחם אש נוסף שנהג בשכרות, פצע חמישה בני אדם ועזב את המקום, מבלי שהגיש עזרה לפצועים. בית הדין לתעבורה גזר עליו קנס ופסילה מלקבל רישיון במשך שלוש שנים. הוא פוטר מיד מהשירות ונאסר עליו לעבוד בשירותי כבאות במשך שלוש שנים.

אני לא בקיא בנהלים של שירותי כבאות והצלה. מה שנותר לי הוא לקוות שנאסר על עובדי כבאות והצלה בהנחיה גורפת להכניס משקאות שמכילים אלכוהול לכל מתקני השירות, ומה שחשוב לא פחות, שההנחיה החשובה מיושמת.

זירת התאונה ברמלה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת התאונה ברמלה (צילום: דוברות המשטרה)


3. שני צווי איסור פרסום הוצאו ביממות האחרונות, ושניהם הופרו. הראשון הוא צו של הצנזורה, שמנע את פרסום שמו של המיליארדר טדי שגיא, שניצל מניסיון התנקשות בקפריסין, והשני הוא צו בית משפט, שמנע את פרסום שמו של רופא שחשוד בעבירות מין.

זמן קצר לאחר שניר דבורי, הכתב המצוין של חדשות 12, חשף במהדורה המרכזית פרשה של ניסיון התנקשות בקפריסין, נחשף שמו של שגיא ברשתות החברתיות. הגרסאות לאחראים לניסיון החיסול היו שונות, אבל שמו של שגיא הופיע בכל הגרסאות.

צו איסור פרסום נוסף הוא בעניין רופא מומחה מאזור המרכז, שחשוד בביצוע מעשי אינוס ומעשים מגונים במטופלות שלו. זה לא מנע את פרסום שמו ותמונתו במסרונים בוואטסאפ. אתמול הותר לפרסום כי מדובר בפרופ' אריה לוין מבית החולים וולפסון.

כידוע, סעיף 70 [נוסח משולב] התשמ"ד - 1984 לחוק בתי המשפט קובע שלא יתפרסם שמו של חשוד, בטרם הוגש נגדו כתב אישום, במשך 48 שעות מתחילת מועד החקירה. זה לא אומר כלום לרשתות החברתיות, הן מעל החוק, ואין מי שיעצור אותן.