דירקטוריון מגדל אישר ליו"ר יפתח רון טל את תנאי ההעסקה, הכוללים קבלת שכר של עד 3.5 מיליון שקל בשנה. מדובר במשכורת שוטפת של 238.5 אלף שקל בחודש, כאשר בתוספת ההוצאות הנלוות מגיע שכרו החודשי לסכום של כ־283 אלף שקל בחודש - 3.4 מיליון שקל בשנה.

ההסכם יובא לאישור האסיפה הכללית שתתכנס ב־8 בנובמבר. החברה מתחייבת שתקרת השכר של היו"ר לא תעלה כאמור על 3.5 מיליון שקל. רון טל נכנס לתפקידו במגדל ב־8 באוגוסט. הסכם העבודה איתו אינו קצוב בזמן וכל אחד מהצדדים רשאי, בתנאים מסוימים, להביא לידי סיומו.

שכר יו"ר הדירקטוריון אושר על רקע הסערה שהתחוללה בנוגע לזהות המנכ"ל העתידי של החברה והמחלוקת סביב המועמד. זהות המנכ"ל החדש אמורה להיקבע עד סוף השבוע.

שכרו של רון טל בקבוצת מגדל יהיה גבוה פי שלושה ממה שהרוויח כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל, שהיא חברה ממשלתית עם דירוג השכר הגבוה ביותר.

בנוסף, השכר של היו"ר גבוה בכמיליון שקל מתקרת השכר המותרת בתאגידים פיננסיים על פי חוק שכר הבכירים. לצורך העניין תיאלץ מגדל לבצע התאמות בשכר המינימום של העובדים כדי לפעול לפי החוק.

בשל העובדה כי רון טל מכהן כיו"ר מגדל ביטוח וכמנכ"ל חברת האחזקות, חברת האחזקות תשתתף ב־10% מעלות העסקתו.

בהתאם לדרישת הגופים המוסדיים, יו"ר דירקטוריון החברה גם לא יהיה זכאי לבונוס. לנוכח הניידות הגבוהה של מנהלים במגדל בגלל אופיו של בעל השליטה שלמה אליהו, הוחלט כי הסכם ההעסקה הנוכחי של רון טל יכלול מספר התאמות.

רון טל יהיה זכאי למענק חד־פעמי של תשעה חודשים בתנאי שיתחייב לאי־תחרות. כדי שרון טל לא יקבל את המענק אם יפרוש זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד (כפי שהיה עם מוטי רוזן, יו"ר הדירקטוריון הקודם), סוכם כי הוא יהיה זכאי למימוש סעיף זה בתנאי שיעבוד לפחות שנה וחצי, תקופת כהונה מאתגרת בהתחשב במתרחש בצמרת החברה.

בזכות ניסיונו ויכולותיו בפוליטיקה העסקית, במגדל מקווים כי רון טל יצליח סוף־סוף לנתב בין הדרישות של בעל השליטה אליהו לבין טובתם של כלל בעלי המניות.