אנדלה ניר, המגדירה את עצמה כזמרת ישראלית רב-תרבותית, אוספת קהל, הנוהה אחריה מהופעה להופעה ומוציאה שיר חדש לקראת אלבום חדש. ניר, מהזמרות המובילות כיום בתחום השירה בציבור, מדלגת מסגנון לסגנון בידיעה ש"אם אשאר כל הזמן בנישה אחת, הקהל ייעלם לי".

"תחכה לי", נקרא שירה החדש, שיר-געגועים בין בני-זוג, המרוחקים פיזית זה מזו, שכתבו לה היוצר הפורה רמי לב ובתו מיתר והפיק מוזיקלית רן כרמי. "גם כשאתה רחוק, אתה כל כך קרוב/ לא מפסיקה לחשוב, לאהבה אין סוף", היא שרה במקצב הפלמנקו מתוך הריחוק שכפתה תקופת הקורונה, כשלא פעם משתלבת בהופעותיה בתה, ליהי, שהיא רקדנית פלמנקו.

ניר, אחותו של הזמר חיים פנירי, באה ממשפחה ירושלמית שוחרת מוזיקה. "מאז שהייתי ילדה קטנה, כשהיו שואלים אותי מה אעשה כשאהיה גדולה, הייתי משיבה - 'זמרת!", סיפרה לי בראיון בשלהי 89' עם הופעת תקליטה הראשון "יש מים כאן". שמה המקורי היה אודליה (במובן של אודה ליה, לאלוהים) ו"כשזה לא הסתדר מבחינה נומרולוגית, הוא שונה לאנדלה". ניר, שהתגלתה בפסטיבל של כשרונות צעירים שנערך בבנייני האומה עם שיר שהלחין יוריק בן-דוד, שירתה בצוות הווי סדנאי שריון. 

לאחר שהשתחררה וסיימה את לימודיה במדרשה למורים למוזיקה בתל-אביב, הוציאה ניר אלבום-ביכורים בהפקתו המוזיקלית של גרי אקשטיין. "העבודה עם גרי, שאותו אני זוכרת כמקצוען אמיתי וכאיש מקסים, הייתה נפלאה", היא אומרת על המוזיקאי המחונן שהלך בימים אלה לעולמו. 

בשנות ה-90 ניהלה ניר מועדון של זמר עברי ביהוד. "אלינו באו לא רק לשיר, אלא לרקוד גם על השולחנות ולשמוח", היא מציינת ומעירה בנימה ביקורתית: "אם בעבר שמעו בשירה ציבור את הזמר, היום הוא בדרך כלל מוביל את השירה ושומעים בעיקר את הקהל. ככה זה כשכולם כמעט כאילו זמרים".

עדיין על השולחנות?
"אם למישהו יש כוח בשביל זה, למה לא?"

באותו מועדון היא הכירה את אורי, בעלה, בעבר איש מערכת הביטחון. הוא איתה בכל - מנהלה האישי, אמרגנה ומפעיל הציוד הטכני, כמובן גם שותפה למסעות בארץ ובעולם. "אנחנו משפחה של צוענים", היא מעירה.

בהמשך שהתה ניר שלוש שנים בהולנד, "כשמשם יצאתי עם להקה לטינית להופעות בכל רחבי אירופה". עם שליטתה במגוון שפות, ניר הופיעה בעולם מאוסטרליה עד ארגנטינה וברזיל. וכיום? - "אני מעדיפה להיות בשקט שלי, בבית בשוהם".

לדבריה, היא צלחה בשלום את תקופת הקורונה. "בתקופה הזאת יכולתי להרשות לעצמי לנוח קצת וזה היה זמן טוב לנפש ולגוף", מעירה ניר. "עם זאת, יצאתי להופעות בחוץ, בשטח פתוח, גם בפני מעט אנשים, מה שאני לא כל כך רגילה בו".

"בלתי מנוצחת", כך נקרא השיר הקודם שהיא העלתה לרשת. נראה שכך היא גם במציאות.