על רקע המעבר לתו הירוק החדש ובעוד הדיווחים על התקלות באפליקציית הרמזור נמשכים, ישנם אלפי אזרחים שנתקלים בסירוב כשהם מנסים להנפיק את התו. על פי הנחיות משרד הבריאות, התו ניתן לכל מי שהחלימו בחצי השנה האחרונה ולא התחסנו, או לחלופין – לכל מי שהחלימו, ובנוסף קיבלו חיסון אחד או יותר, לפני או אחרי ההחלמה. אלא שאזרחים רבים שהחלימו וחוסנו בשתי מנות חיסון, לא מצליחים להנפיק את התו באתר הרמזור, בטענה שאינם עומדים בקריטריונים.

מפניות שהגיעו למערכת מעריב עולה כי גם במוקד משרד הבריאות לא יודעים לתת תשובות לנושא והשיחות לרוב מתנתקות עוד לפני שהגיעו בכלל לנציגי השירות. על פי הערכות, ישנם בישראל אלפי מחלימים שחוסנו לפני יותר מחצי שנה בחיסון השני וכעת לא זכאים לקבל את התו. עם זאת, גם כאשר הם מבקשים להתחסן בחיסון השלישי הם נענים בשלילה בקופות החולים בטענה שעל פי ההנחיות – הם לא יכולים להתחסן שוב.

התו הירוק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
התו הירוק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כך למשל, מ', תושב המרכז שחלה בגל הראשון וחוסן בחיסון השני לפני תשעה חודשים, מעיד על חוסר האונים. "אין שום תשובה במוקד של משרד הבריאות שנותן הוראות סותרות. מצד אחד לא מאפשר לקופות החולים לתת חיסון שלישי למחלימים ומצד שני מונע מהם את התו הירוק. אין עם מי לדבר והתחושה היא של כאוס מטורף".

עוד הוא מוסיף: "דווקא בקופות החולים עונים, מסבירים את הבעיה ומודעים לה, אך אין ביכולתם לעשות כלום. התחושה היא שמשרד הבריאות כלל לא מתפקד ולא רואה את האזרח ממטר. בזמן שניצן הורוביץ מצטלם עם אבו מאזן ברמאללה אזרחים מתקשרים ימים כלילות למוקד *5400 ולא זוכים לשום מענה. שיתחיל להתעסק גם בענייני המשרד שלו".

תגובת דוברת משרד הבריאות, ענת דניאלי לב, אחרי אינספור פניות של מעריב בעקבות תלונות של אזרחים: ״בבקשה לפנות למטה ההסברה לקורונה״.