ניצחה את טום קרוז: השחקנית הרוסייה, יוליה פרסילד, והבמאי קלים שיפנקו, המריאו היום (שלישי) לתחנת החלל הבינלאומית כדי לצלם את הסרט הראשון בחלל, ובכך הקדימו את הפרויקט המשותף של כוכב "משימה בלתי אפשרית" ושל מייסד ספייס-אקס, אלון מאסק.

החללית סויוז המריאה מבסיס השיגורים בביקונור שבקזחסטן, כאשר בנוסף לפרסילד (37) ולשיפנקו (38) היה עליה גם הקוסמונאוט הוותיק, אנטון שקפלרוב, שעבורו זו הטיסה הרביעית לתחנת החלל.

במהלך 12 ימי שהותם בתחנה, יצלמו פרסילד ושיפנקו סצנות עבור הסרט "האתגר", הראשון שמצולם בחלל בהשתתפות של שחקן מקצועי. פרסילד מגלמת מנתחת לב שטסה לחלל כדי לבצע ניתוח חירום בקוסמונאוט שלקה בהתקף לב במהלך הליכת חלל. הם ישובו לכדור הארץ עם הקוסמונאוט אולג נוביצקי שמשלים שישה חודשים בחלל.

תחנת החלל הבינלאומית  (צילום: רויטרס)
תחנת החלל הבינלאומית (צילום: רויטרס)

"עבדנו קשה מאד והתעייפנו מאד. זה היה קשה מאד מבחינה פסיכולוגית, פיזית ומנטלית", אמרה פרסילד, אם לשניים, על האימונים הקשים שעברה מאז חודש מאי לקראת המשימה. "בתור שחקנית, מעולם לא היו לי ציפיות להגיע לחלל". שיפנקו הודה כי ייתכן שחלק מהתוכניות בתחנה לא יעבדו וכינה את הצילומים "ניסוי".

המשימה הרוסית גברה על תוכנויותיו של טום קרוז להפוך לראשון שמצלם סרט בחלל. השחקן והבמאי ההוליוודי הודיע בשנה שעברה כי הוא מתכנן להמריא כדי לצלם סרט פעולה בפרויקט משותף עם ספייס-אקס, אולם עדיין לא נמסר תאריך רשמי להמראה שלו ושל הבמאי דאג ליימן.

הפרויקט של צילומי "האתגר" עורר ויכוח ברוסיה לגבי השימוש במשאביה של סוכנות החלל רוסקוסמוס שמתמודדת עם בעיות תקציב ובעיות טכניות, בהם הכישלון בשיגור חללית סויוז לפני שנתיים שהסתיים בנחיתת חירום וללא נפגעים.

טום קרוז (צילום: באדיבות יס)
טום קרוז (צילום: באדיבות יס)

מנהל הסוכנות, דמיטרי רוגוזין, השיק את הפרויקט אחרי הודעתו של קרוז על כוונתו לטוס לחלל ואף קיים תחרות לבחירת השחקנית הראשית, בעוד שמנהל הטיסות המאוישות, הקוסמונאוט הוותיק סרגיי קריקלב, פוטר ביוני האחרון בשל התנגדותו והוחזר לתפקידו רק בשל ביקורת ציבורית.