על רקע מתווה המתמחים החדש, עשרות רופאים מתמחים בבתי החולים החלו לחתום על מכתבי התפטרות שיוגשו מחר, אם לטענתם המתווה לקיצור תורנויות לא יורחב לכל המקצועות הרפואיים בכל הארץ. במקביל, 500 מתמחים, סטודנטים וסטאז'רים הפגינו שלשום בתל אביב. חמישה מתמחים ומפגינים נעצרו במהלך המחאה. רק בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר שוחררה אחרונות העצורות. 

בהפגנה המוחים חסמו את רחוב אבן גבירול ואת הרחוב המוביל לביתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ. המפגינים שרפו מדי סקרבס, קשרו עצמם בשלשלאות והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "ניצן הפקרת אותנו", "ניצן שר חב־רע־תי" ו"לא נוותר עד שנקצר". המוחים דרשו מהורוביץ להוביל את התוכנית לקיצור תורנויות ולא לסכל אותה.

מחר יפוג היתר ההעסקה הקודם, וההיתר חדש שעליו צריכה לחתום שרת הכלכלה אורנה ברביבאי צפוי להיכנס לתוקף. משרד הבריאות מבקש להכניס שינויים לטיוטת ההיתר, שלטענת המתמחים "מבטלים כמעט לחלוטין את המתווה לקיצור תורנויות ומעמידים בספק כל אפשרות להרחיב אותו מעבר לארבע מחלקות בבתי החולים בפריפריה". 

עוד הם מסבירים כי "מדובר בעשרות בודדות של מתמחים שיזכו לקיצור תורנויות, בעוד שלמעלה מ־90% ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות".

אורנה ברביבאי (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אורנה ברביבאי (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)


ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם": "שר הבריאות עשה עלינו סיבוב וחזר בו מכל ההסכמות שהגענו אליהן. הגענו להפגין ליד הבית שלו כדי שיסתכל לנו בעיניים ויסביר לנו איך זה נראה לו הגיוני לקבוע שיותר מ־90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות אבל לא היה לו האומץ לבוא לדבר איתנו".

"אנחנו לא נוותר ונילחם עד הסוף. כל האחריות מבחינתנו היא על שר הבריאות. ואם עד סוף השבוע הוא לא יאשר מתווה ראוי לקיצור התורנויות, ביום חמישי יגישו 2,300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים את מכתב ההתפטרות שלהם", סיכמה.