שר התרבות, חילי טרופר הביע היום (רביעי) זעם על מארגני טקס פרסי אופיר, לאחר שנאומו קוצץ באופן משמעותי בגרסת הטקס ששודרה בטלוויזיה. הנאום קוצר בצורה משמעותית, כך ששודרה כדקה אחת בלבד, למרות שנמשך כשש דקות. גורמים המקורבים לשר טענו כי מהנאום "נגנזו מילים פטריוטיות וציוניות", למרות שהובטח כי הנאום ישודר במלואו.

"אתמול נשאתי דברים בטקס פרסי אופיר. את המילים שלי על פיוס, סובלנות, ציונות ופטריוטיות הצופים בבית לא ראו ולא שמעו. מתברר, שבאופן תמוה הדברים נחתכו בעריכה. לעומת זאת, הצופים בבית ראו ושמעו חלק מהזוכים בפרסים עולים ומדברים בגנותה של מדינת ישראל, כולל האשמת שווא את מדינת ישראל בטיהור אתני (כלומר טרנספר או טבח). לא פחות", כתב טרופר בפוסט בפייסבוק. 

"כפי שאמרתי בטקס עצמו, אני משתדל להימנע מעימותים ומהתכתשויות. חשבתי שהיה מספיק מאלה, וכמה חבל שנדמה שיש מי שלא מסוגל להיגמל מהם. אבל בכל מקרה, אינני מתכוון לוותר על עמדותיי ועל האפשרות להביע אותם. העובדה שבשידור אמש בחרו להשאיר עמדות מאוד מסוימות והשמיטו אחרות, מעוררת תמיהה וחוסר נחת. זה לא עלבון אישי כמו שמדובר בציפייה שהכזיבה -  להתנהלות הוגנת וישרה", הוסיף.

"למי שעדין מאמין שיש אפשרות של קצת פחות שנאה והרבה יותר שותפות; למי שמאמין בחופש היצירה ובאפשרות להכיל ביקורת ועמדות קשות, אבל גם לגמרי להיות פטריוט ישראלי ולהתגאות בהיותנו מדינה יהודית-דמוקרטית וציונית; ובכלל, לאלו שכן מעוניינים לראות ולשמוע את הדברים במלואם, מצרף את הדברים", סיים טרופר את הפוסט.

בין הפסקאות שנגנזו מהנאום: "לי למשל יש זהות ברורה. בין השאר היא כוללת את היותי יהודי ציוני ופטריוט ישראלי. זו זהותי ואני שלם עמה וגאה בה, אבל דווקא משום שאני כה משוכנע בה אין לי שום קושי להקשיב ולהכיל ביקורת. מי שיש לו ביטחון עצמי ומדינה חזקה באמת ולא רק כסלוגן פוליטי ריק, יש לו גם יכולת להכיל עמדות מנוגדות וזהויות מגוונות".

מהאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה נמסר בתגובה: "קטעי תוכן רבים, בהם נאומים, קטעי מעבר ונאומי זוכים, נערכו וקוצרו על מנת לייצר משדר טלווזיוני, שיעמוד בזמן השידור שהוקצב לטקס. כל הנאומים, בהם נאומו החשוב של השר טרופר, יתפרסמו במלואם ברשתות החברתיות מחר, יום ד׳. בהזדמנות זו נודה שוב לשר על השתתפותו  בטקס ותמיכתו בעולם הקולנוע והתרבות".