הורים רבים אינם יודעים כיצד להתמודד עם תופעת "האכילה הבררנית" של ילדיהם, המאופיינת לא פעם בהתנגדות לאכילת מגוון רב של מזונות חדשים או מוכרים.

כעת מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת דרום אוסטרליה מצא אילו טקטיקות הוריות יכולות לעזור לילדיכם לאכול את כל הירקות והפירות שעל השולחן.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת International Journal of Environmental Research and Public Health, כלל סקירה נרחבת של 80 מחקרים בתחום, שנועדה לבחון את המאפיינים שמגבירים ומפחיתים את תופעת האכילה הבררנית בקרב ילדים מתחת לגיל 10.

החוקרים מצאו כי תכונות אישיות מסוימות של הילד, כמו רגישות חושית מוגברת למרקמים או לצבעים מסוימים של אוכל, משפיעות במידה מסוימת על הסבירות לאכילה בררנית. עם זאת, גורמים חיצוניים כמו סגנון הורות רגוע יותר, ארוחות משפחתיות, ארוחות בזמן קבוע ושיתוף הילד בהכנת ובישול האוכל נמצאו כאלה שהפחיתו את הסבירות לתופעה זו בקרב הילדים.

מנגד מצאו החוקרים כי סגנון הורות נוקשה, הצעות תגמולים, שוחד או עונשים על אכילה, כמו גם הפעלת לחץ על הילד לאכול, התגלו כמגבירים את הסבירות לתופעה זו, מה שיכול אף לגרום לדחיית מאכלים מסוימים לכל החיים. בנוסף הדגישו החוקרים גם את החשיבות של כיבוי הטלוויזיה ומסכים מכל סוג מול שולחן האוכל, כאשר חרדה או דאגה גלויות של ההורים עלולות גם הן לתרום לאכילה הבררנית של הילד.