גיא שפירא, קצין מילואים ואיש הייטק כבן 50, חשוד ברצח רעייתו רחל בערב חג סוכות בביתם במעלה אדומים ובניסיון לשים קץ לחייו זמן קצר לאחר שנמלט מזירת האירוע, לאחר שהבין שהמשטרה בעקבותיו ופרץ מחסום באזור הדרום, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. מהחקירה עלה עוד כי כשהשוטרים הצרו את צעדיו הוא יצא מרכבו, שלף את אקדחו האישי שהוא נושא עמו ברישיון וירה בראשו. 

המשטרה ביקשה הבוקר להאריך את מעצרו של החשוד בפעם השלישית, ובמקביל להסיר את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה, תוך שהיא מציגה בבית המשפט הודאה של החשוד ברצח רעייתו, וכן שחזור המעשה אל מול מצלמות החוקרים. בית המשפט נעתר לבקשה וכן האריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים. 

גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

כזכור, ב-23 בספטמבר התקבל במד"א דיווח מהבעל על כך שמצא את רעייתו בחדר האמבטיה בביתם כשהיא מחוסרת הכרה. צוות מד"א שהגיע למקום הזעיק את כוחות המשטרה, וזאת משהוברר שבתום ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה של רחל, שהייתה בשנות ה-50 לחייה. זאת, לאחר שעל פי סימנים ראשונים היא חתכה את ורידיה, לכאורה, בכוונה לשים קץ לחייה.

מהחקירה עלה כי החשוד יצר זירת מורכבת הנחזית לזירה של התאבדות, וכך בדיוק ניסה להציג את התמונה בפני צוות מד"א וחוקרי המשטרה שהגיעו לזירה. הוא סיפר שחזר לביתם ונדהם לגלות את רעייתו כשוורידי ידיה חתוכים ודם רב זב מגופה, כשהיא ללא הכרה ודופק. 

חוקרי המשטרה שלחו את הגופה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, וכבר למחרת התקבל הטלפון הדרמטי לפיו מממצאי החקירה הראשונים עלה חשד כי לא מדובר במקרה של התאבדות. 

בשלב זה הבינו חוקרי מחוז ש"י במשטרה כי ככל הנראה מדובר בתיק רצח, וכי יש מקום לנהוג בזהירות רבה וברגישות במטרה להביא את הבעל לחקירה מבלי שיתעורר חשד כי הוא מוזמן לחקירה כחשוד ברצח עצמו.

החוקרים יצרו קשר עם בעלה של המנוחה, ביקשו ממנו להגיע לתחנה במטרה לסייע לסיום האירוע. הבעל, שחשדו התעורר כי המשטרה מתחקה אחר עקבותיו, החל בבריחה, ניתק את השיחה עם החוקרים ונעלם. 

חוקרי המשטרה ביצעו חקירה מהירה, לרבות איכון הטלפון של החשוד, ועד מהרה עלה כי הוא בדרכו לדרום הארץ. החוקרים יצרו קשר עם חוקרי מחוז הדרום במשטרה, מסרו דיווח אודות פרטי החשוד והרכב איתו נמלט, וביקשו סיוע לבצע את מעצרו. 

ואכן, תוך זמן קצר הצליחו שוטרי מחוז דרום להתחקות אחר עקבות הרכב של החשוד, אלא שכאן התפתחה דרמה נוספת. בעת שהשוטרים כרזו לבעל לעצור ולעמוד בצד הדרך, הוא המשיך בנסיעתו, אז הקימו השוטרים מחסום, אלא שהבעל פרץ אותו והמשיך לנסוע. כשהבין שהשוטרים סוגרים עליו, הוא יצא את רכבו ומול עיני השוטרים שלף את אקדחו האישי אותו נשא ברישיון וירה בראשו, כמי שמנסה לשים קץ לחייו.
 
הבעל פונה במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, וחוקרי המשטרה המתינו להתעוררותו והחלמתו על מנת לגבות ממנו עדות אודות מה שהתחולל בדירתם של בני הזוג. מעצרו הוארך פעמיים בבית המשפט, ובסופו של דבר הצליחו חוקרי מחוז ש"י לרשום התפתחות משמעותית עם קבלת הודאה מפורטת של הבעל אודות רצח רעייתו וניסיון ההתאבדות שלו. 

הבעל, גיא שפירא, סיפר לחוקרים כי רעייתו, ימים אחדים לפני האירוע, ביקשה ממנו "לפרק את החבילה" ולהיפרד. "היא רצתה להתגרש", סיפר הבעל, "ואני לא יכולתי לשאת את זה". 

גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גיא שפירא החשוד ברצח אשתו רחל (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

הבעל סיפר לחוקרים כיצד החליט לשים קץ לחיי רעייתו, איים והציג מצג שווא לפיו מדובר בהתאבדות. מהחקירה עולה כי באותו בוקר הוא לקח את הילד המשותף שלהם לבית הספר, חזר הביתה וביצע את הרצח - חנק את אשתו למוות באמצעות חיבוק צמוד עד שנפחה את נשמתה. לאחר מכן הוא גרר אותה לחדר האמבטיה, הצמיד לידה את הסכין, אחז את זרועה וביצע חתך בידה, כשטביעות האצבע שלה מוטבעות על הסכין. כך, לכאורה, סבר שיוכל לטשטש ולשבש את הליך החקירה וליצור מצג, כאמור, לפיו רעייתו שמה קץ לחייה בנסיבות טרגיות. 

עו"ד עידן גמליאלי שמייצג את גיא שפירא מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר באירוע טראגי וקשה. גיא שיתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו להשתלשלות האירועים לדבריו לא הייתה לו כל כוונה לגרום למותה של המנוחה. אנו ממתינים לסיום החקירה".