נשות הכותל התפללו הבוקר (חמישי) בעזרת הנשים בכותל המערבי. ח"כ גלעד קריב (העבודה) הצטרף לתפילה והכניס את ספר התורה לעזרת הנשים. לטענתן של נשות הכותל, הופנתה כלפיהן אלימות במקום.

יוכי רפפורט, מנכ״לית נשות הכותל, אמרה: "פעם נוספת הוכיח רב הכותל שהוא נוהג בכוחנות באלימות כלפי כל מי שאינו נשמע לחוקים החרדיים הבדלניים והקיצוניים שהוא מנסה להשליט בכותל המערבי. אנו קוראות ליישום מיידי של מתווה הכותל ועד אז נמשיך להגיע לכותל המערבי ולהתפלל במקום כדרכנו".

ח״כ מאיר פרוש (יהדות התורה) מחה על מה שהגדיר כחילול רחבת הכותל על ידי יו"ר ועדת חוקה: "העובדה שגלעד קריב מנצל את חסינותו ומשדל אנשים אחרים להפר את סדרי הכותל, לבזות ולרמוס את קדושת המקום, זו חציית קו אדום והיא בלתי נסבלת. זה בזיון שצריך לעשות לו סוף".

גלעד קריב (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
גלעד קריב (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

בהמשך, בדיון בוועדת חוקה בניהולו של קריב, החל ח"כ פרוש להתפלל כמחאה על הכנסת ספר התורה. קריב איבד את סבלנותו וגער בפרוש: "זה כבר יותר מדי". ח"כ פרוש יצא מהאולם ואמר: "אמשיך במחאה הזו עד שלא תעוף מהכותל. אתה לא תבוא לעזרת נשים ואני לא אבוא לפה".

קריב השיב: "זכות המחאה של חברי הכנסת היא חשובה. הייתי הבוקר בכותל ואני שמח שחברי כנסת אחרים מנצלים את זכותם למחאה. חומות הוועדה לא נפלו ולפחות זיכו אותנו בכמה פרקי תהילים".