1. מה יקרה בין עמוס לנועה?

טלוויזיה

העונה האחרונה של 'להיות איתה' עולה בשבוע הבא לשידור

ארבעת פרקי העונה השלישית והאחרונה של 'להיות איתה', הקומדיה הרומנטית של אסי עזר וקשת, יעלו החל מהשבוע הבא. לצד הדמויות האהובות של ונסה (הילה סעדה) ואסף דהרי (עופר חיון), יהיו בה מצטרפים חדשים: יעל אלקנה ורועי גולדשמידט בדמויות מפתח חדשות, עומר שריף ג'וניור שיגלם סוכן שחקנים הוליוודי, קורל סימנוביץ ובר זומר. הפרטים של מה שקורה בין נועה הולנדר (רותם סלע) ועמוס דהרי (אביב אלוש) נשמרים תחת מעטה סודיות, וגורמים יודעי דבר רומזים שאת ההתחלה של העונה החדשה – גם המעריצים השרופים ביותר לא יוכלו לדמיין. העונות הקודמות של הסדרה זכו להצלחה רחבת היקף עם ארבעה רימייקים בינלאומיים, כולל רימייק אמריקאי ששודר ב-ABC וכיכב במקום הראשון בתכנים הנצפים של נטפליקס בארה"ב וכן רימייק הודי שמשודר בימים אלו. 

רותם סלע, מתוך ''להיות איתה'' (צילום: צילום מסך קשת 12)
רותם סלע, מתוך ''להיות איתה'' (צילום: צילום מסך קשת 12)

2. פסטיבל לב ישראלי

המקום ליצירה מיוחדת

הכניסה חופשית

פסטיבל ‘לב ישראלי’, המשלב אמנים ויוצרים עם וללא צרכים מיוחדים יתקיים השנה לראשונה באשדוד. בין האירועים בפסטיבל: קונצרט של התזמורת האנדלוסית אשדוד עם להקת ‘שלווה’, להקת הפיל הכחול במופע חדש, ‘ככה (לא) הולכים על במה’, הצגת יחיד עטורת פרסים המבוססת על סיפורה של השחקנית מעין קילצ'בסקי, שנולדה עם שיתוק מוחין, ‘סודות היער הקסום’ מבית פלסטלינה בצבעים, קבוצת תיאטרון מקומית המורכבת מבני נוער, תלמידי מגמות תיאטרון בשילוב שחקנים בעלי צרכים מיוחדים, ותערוכת צילומים ‘לחבק את האוטיזם’ של הצלמת יפעת פאר, אמא לילד עם אוטיזם. המופעים כולם מונגשים וחלקם אף מתורגמים לשפת הסימנים.

10-15.10 במוסדות התרבות ובמרחבים הקהילתיים ברחבי העיר אשדוד, הכניסה חופשית או בתשלום סמלי של 10 שקלים. לפרטים: www.ironit.org.il

להקת שלווה (צילום: Yochanan Katz - Jerusalem Media Group )
להקת שלווה (צילום: Yochanan Katz - Jerusalem Media Group )

3. צייד הכמהין

קולנוע

ניקולס קייג' מצדיק את הביקורות הטובות בסרט 'פיג'

רוב הוא צייד פטריות כמהין מתבודד שחי בבקתה מבודדת ביערות אורגון. הוא די מוזנח, חי מהאדמה, דג דגים, והחברה היחידה שלו היא החזירה שעוזרת לו בציד. יום אחד החזירה נגנבת ורוב חייב לשוב לפורטלנד ולחיים שהוא השאיר מאחור כדי למצוא אותה. סרט הביכורים המקורי והנוגע ללב של הבמאי האמריקאי הצעיר מייקל סרנוסקי הפך לאחד מהסרטים האמריקאים המדוברים של השנה, וזיכה את ניקולס קייג' בביקורות הטובות ביותר בקריירה המפוארת שלו, בעוד חלק ממבקרי הקולנוע בחרו להגדיר את הופעתו בסרט כ"טובה והאמיצה ביותר שלו עד היום". 

ניקולס קייג', מתוך ''פיג'' (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)
ניקולס קייג', מתוך ''פיג'' (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

4. מחזמר אקטואלי

תיאטרון

צוותא מעלה את 'אמאלה', מחזמר חיובי על תקופת הקורונה

‘אמאלה’, מחזמר קומי שעוסק במשבר הקורונה ובהשלכותיו הכלכליות, עולה בתיאטרון 'צוותא'. את ההצגה ביים עידו קולטון (שאף ישחק), וישתתפו עירית בנדק, בר אקרמן, אלעד סננס והיוצרת גלי לוין אשכנזי שתחלוק את התפקיד לסירוגין עם דר רוזנבאום. עם תחילתו של הסגר הראשון מקבלת דנה, שפית שפוטרה מעבודתה, הצעת עבודה חד פעמית למשרת חלומותיה. כל מה שמפריד בינה לבין החלום הוא למצוא סידור לבנה בן השנתיים. שיהיה לה בהצלחה. מחזה ופזמונים גלי אשכנזי לוין; מוזיקה יאור יעקב; בימוי ותנועה עידו קולטון; תפאורה מאיה בבילה; תלבושות רוני שימרון; תאורה מתן פרמינגר. משתתפים בר אקרמן, גלי אשכנזי לוין/דר רוזנבאום, עירית בנדק, אלעד סננס ועידו קולטון.

18.10 20:30 תיאטרון צוותא www.tzavta.co.il

מתוך ''אמאל'ה'' (צילום: אילן בשור)
מתוך ''אמאל'ה'' (צילום: אילן בשור)

5. מרקם ציורי של החיים היהודיים

אמנות

בברלי ג'יין סטיוארט עורכת מסע במרחבי הזמן לרומניה

נופים נוכריים, מבנים עתיקים לצד מגדלים מודרניים, בתי כנסת, עיירות הרריות וסצנות שכמו נלקחו מכתבי יד מוארים – כך נפרשות בפנינו, עיירותיה של רומניה, שבהן ביקרה ואותן חקרה ותיעדה האמנית הבריטית בברלי ג'יין סטוארט במשך שלוש שנים. עבודותיה מציגות פרשנות מקורית לדיאלוג שהיא מנהלת עם שורשיה ממזרח אירופה. בתי כנסת מאכלסים לא מעט מן העבודות ונמצאים במרכז הסביבה העירונית המתוארת. העבודות בתערוכה מייצגות את חיי הקהילות היהודיות ואת תרומתם לתרבות ולכלכלה המקומית ברומניה, מן המאה ה-18 ועד ימינו. "אני מנסה להרכיב מרקם ציורי של החיים היהודיים שנשמעים ממנו צלילים של חיי עבר בהקשר מודרני", כותבת סטיוארט. אוצרים: ורה פלפול, אריה ברקוביץ.

בית האמנים - רח’ אלחריזי 9, תל אביב הכניסה חופשית http://artisthouse.co.il

מסע בזמן לרומניה (צילום: איציק בירן)
מסע בזמן לרומניה (צילום: איציק בירן)

6. מחזה חינוכי

ילדים

תיאטרון אורנה פורת חוזר למוזיאון עם 'פרצוף חמוץ'

'פרצוף חמוץ' היא הצגה על מלכה מאוד לא מרוצה, שכל הזמן רק מתלוננת, כועסת ורוגזת על כל דבר, ובטוחה שבממלכה האחרת, זאת שמעבר לנהר - החיים אחרים לגמרי, מספקים ומשביעי רצון. יום אחד, להפתעתה הגמורה, ניתנת לה ההזדמנות להגשים את חלומה ולהיות המלכה של הממלכה שמעבר לנהר, אבל אז מגלה המלכה שהדשא של השכן לא בהכרח ירוק יותר. מחזה ובימוי שירילי דשא, מחזה רועי שגב, מוזיקה בן זיידמן, בהשתתפות רוני הדר/ ירדן לויתן, ורד אבידן/ גילה פוליצר, אלעד אטרקצ'י/ אבי סרוסי, עידו יונה ימין/ יובל סטוניס, נגן כלי הקשה: שמעון גרינשטיין. לגילאי 4-9.

מחר (9.10) בשעה 11:00 במוזיאון תל אביב לאמנות

מתוך ''פרצוף חמוץ'' (צילום: יוסי צבקר)
מתוך ''פרצוף חמוץ'' (צילום: יוסי צבקר)

7. התבוננות פרטית

אמנות

גלריה זימאק מציגה תערוכת יחיד של מיכל וורקה

תערוכת הציורים של מיכל וורקה בגלריה זימאק לאמנות עכשווית, נפתחת עם שובה של האמנית מתוכנית שהות אמן באדיס אבבה. 37 שנים לאחר שעלתה מאתיופיה, הוזמנה וורקה לשוב למולדתה כאמנית ישראלית. בסיום הרזידנסי הציגה מבחר יצירות שציירה בזמן השהות, בגלריה הנחשבת ביותר באתיופיה - ׳אדיס פיין ארט׳. וורקה מציירת מהתבוננות. מבט אל הדברים כפי שהם. ציוריה שואפים ללכוד את הרגעים הקטנים על הבד כפי שהם משתקפים בעיני הציירת, מבלי לנסות לתקן. בתערוכה הנוכחית מציגה וורקה לראשונה גם עבודות באקריליק על נייר. השימוש בפלטה מצומצמת של שלושה-ארבעה צבעים ואופן הציור הישיר מזקקים את המציאות הפרטנית לכדי תמצות של רעיון ומשטחי צבע. 

פתיחה 14.10 20:00, גלריה זימאק לאמנות עכשוות, רחוב ה' באייר 68, תל אביב

''DRESSING UP WITH CHANEL'' (צילום: מיכל וורקה)
''DRESSING UP WITH CHANEL'' (צילום: מיכל וורקה)

8. עץ הזית

אמנות

תערוכה חדשה בבית ראובן מפגישה את סיגלית לנדאו עם עבודותיו של ראובן רובין

סיגלית לנדאו פוגשת את ראובן רובין בתערוכה שמשלבת יצירות חדשות שנוצרו במיוחד לתצוגה זו וגלגולים והתאמה של יצירות קיימות. במרכז העבודות מוטיבים מוכרים כמו עצי זית, אבטיחים או נעליים המוצגות בשכנות לציורי ראובן. המפגש מחד, והמרחק מאידך בין הרומנטיקה והסימבוליקה הכמעט מיסטית בנופי כרמי הזית של ראובן לבין אותם עצי זית בסדרת עבודות הווידאו של לנדאו 'מסיק', המתמקדת בדמויות של פלשתינאים מחוללי המסיק, משקפים באופן חזותי את השינוי והטרנספורמציה שעברו על הארץ ועל התודעה הישראלית. גם מוטיב האבטיח מבטא את המורכבות  של הכאן והעכשיו. בשרו האדום של הפרי כאנלוגיה לבשר החי, הפצוע, ולשינוי שהוא עובר בהשפעת המלח, תהליך המבטא גם את השינוי התמידי המתחולל בחומר. 

בית ראובן רח' ביאליק 14, תל אביב נעילה: 21.10.2021 - http://www.rubinmuseum.org.il

''דיוקן עצמי ליד עץ זית'' (צילום: ראובן רובין)
''דיוקן עצמי ליד עץ זית'' (צילום: ראובן רובין)

9. תלוי מקום

לכל המשפחה

פסטיבל 360° ייפתח בשבוע הבא בירושלים

הפסטיבל מציג חיבור בין העיר, העשירה באתרים מרתקים, לבין יוצרים ועבודות שנוצרו במיוחד עבור החללים בהן יוצגו (Site Specific). אירועי הפסטיבל, יתקיימו ברחובות, בבניינים, בסמטאות, באתרים היסטוריים ובגינות ציבוריות. תוכנית הפסטיבל משלבת סיורים לצד חשיפה ליצירה מקורית ואיכותית ומביא מבחר הצגות העוסקות בסוגיות חברתיות ובחיי היומיום בישראל. החללים האלטרנטיביים והמפתיעים נבחרו בקפידה, בהם עמק המצלבה, שם הקהל יוזמן ללכת בעקבות השחקנים שיובילו אותו למופעים בפינות נסתרות בעמק. בין ההפקות תלויות המקום שנוצרו לחלל ספציפי בפסטיבל: "הגולם" של תיאטרון האיל המרקד שתשתמש בבניין מרפסות ובחניה שתהפוך לאוניה, הקרקע שלו שתהפוך לים לחוויית צפייה רב חושית של סאונד ומראה.

12-14.10 עמק המצלבה 16.10 תלפיות והמושבה הגרמנית. מידע נוסף באתר www.360jlm.co.il

היצירה ''סטיגמטה'' (צילום: מיכל קלריס ניזרי)
היצירה ''סטיגמטה'' (צילום: מיכל קלריס ניזרי)

10. מוזיקה ואטמוספרה

קלאסי

התזמורת הפילהרמונית הישראלית פותחת את העונה עם ג'ושוע בל ופנחס צוקרמן 

הפילהרמונית הישראלית פותחת את העונה ה-85 בארבע סדרות קונצרטים עליהם ינצח להב שני. בסדרה שתפתח את העונה יתארח הכנר ג'ושוע בל, מהכנרים הנודעים ביותר של ימינו. הקונצרטים ייפתחו עם ביצוע ראשון של התזמורת ליצירה 'מוזיקה' לכלי נשיפה מעץ, לטרומבון, לפסנתר ולבס של המלחין הישראלי נועם שריף. בהמשך התוכנית הקונצ'רטו לכינור של צ'ייקובסקי ופולחן האביב של סטרווינסקי. בתוכנית הסדרה השנייה שתי יצירות של צ'ייקובסקי, הקונצ'רטו לכינור, עם ג'ושוע בל, והסימפוניה הרביעית. בסדרה השלישית יתארח פנחס צוקרמן בקונצרט אטמוספרות מאת ליגטי, קונצ'רטו לוויולה מאת ברטוק וסימפוניה מס' 4 מאת צ'ייקובסקי. בסדרה האחרונה לחודש אוקטובר ינגן ג'ושוע בל את קונצ'רטו לכינור מס' 1 מאת ברוך ואת סימפוניה מס' 4 מאת צ'ייקובסקי.

7-22.10 היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן תל-אביב, תיאטרון שרובר בירושלים, ואודיטוריום חיפה

ג'ושוע בל (צילום: CHRIS LEE)
ג'ושוע בל (צילום: CHRIS LEE)