שר התרבות חילי טרופר, התייחס היום (חמישי) בראיון לניסים משעל וגיא פלג לסערה סביב טקס פרסי אופיר: "באתי לטקס, שזה בעצם כמו האוסקר הישראלי, טקס חשוב, מיוחד, הכרה לעולם הקולנוע הישראלי שכנראה אחד התחומים שעושה יחסי ציבור טובים למדינה. היה סיכום מראש שאדבר, הקצבתי את הנאום לפי זמן השידור ודיברתי. זה היה ערב מורכב, מכיוון שהקליטו את כל הדבר והקרינו אותו שעה בדיליי מסתבר שהצופים שמעו אותי אומר תודות ויורד, וכל מה שהיה חשוב לי להגיד הושמט".

עוד הוסיף טרופר כי "מצד שני, אם היו משמיטים את כולם אוקיי. אבל מי שכן נשאר בעריכה זה שחקנים שזכו בפרס ואומרים בין השאר שישראל מבצעת טיהור אתני, זו תחושה לא טובה".

לטענת שר התרבות, "זה ממש לא אישי, ממילא בנאום שלי לא דיברתי על עצמי זה לא הסגנון שלי, הייתה לי אמירה ערכית להגיד. כשעמדה בעד ישראל לא נשמעת זה בעיניי לא ראוי, לא כך נוהגים ואני אמרתי בנאום שאני בעד חופש יצירה כי יש לי ביטחון עצמי עמוק בזהות הישראלית שלי ואין למדינה בעיה להכיל קולות ביקורתיים".

טרופר המשיך ואמר: "להגיד שישראל מבצעת טיהור אתני זה בעולם העלילה, זה בין טרנספר לבין טבח. זה בעולמות העלילה. אפשר לחשוב שזה הסיפור של הקולנוע הישראלי, ממש לא. רוב מוחלט עושה עבודה מעולה ולא מגיעים למקומות העלילה. אבל כשמגיעים למחוזות האלה, זה מיותר".

לבסוף, טרופר אמר: "כמדינת ישראל אנחנו יכולים להכיל סרטים ביקורתיים, הקושי שלי זה כשזה מגיע למקומות של טיהור אתני, של עלילות שווא. לגבי התקציב, מדינת ישראל חושבת שתרבות זה חשוב והיא צריכה חופש כדי ליצור אותה. נכונה ההפרדה בין פוליטיקה ליצירת סרטים. החוק גם קובע את גבולות הדבר, לא נממן סרטי הסתה או שנאה".

סייע בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm