פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה עין כרם, שוחח הבוקר (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM על המחקר שפורסם אמש וחשף חשף כי היארעות דלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה נדירה אפילו בקבוצה הנמצאת בסיכון המוגבר ביותר - גברים צעירים.

"זה המחקר הכי גדול בעולם שפורסם, הכי שלם בעולם, כי זה כלל את כל המקרים שהיו בארץ ישראל, לכן הוא מחקר שלם ולא חלקי. המחקר מביא בחשבון את כל האירועים של דלקת שריר הלב שקרו עם ובלי קשר לחיסונים, ניתחנו בשלל שיטות אפידמיולוגיות את הקשר בין החיסון לבין תופעת הדלקת בשריר הלב וראינו שיש קשר. קודם כל, הוכחנו בצורה שלא משתמעת לשני פנים שיש קשר, כי לפני יומיים יצא מחקר של קבוצת חוקרים בארה"ב שלא ראתה קשר ברור. אבל אני אומר בצורה ברורה: המחקר שלנו יותר מדויק ואין ספק שיש קשר בין חיסון של פייזר להופעת דלקת בשריר הלב במיוחד אחרי החיסון השני ובמיוחד בגברים צעירים. השיא היה 1 ל־6,500 חיסונים", אמר פרופ' מבורך.

"זה נדיר, אבל זה קיים. לנשים, הבעיה עוד יותר נדירה, 1 למאה אלף ולגברים ככל שעולה הגיל השכיחות יורדת. לכן, אני חושב שהשיא של 1 ל־6,500. טוב לדעת שב־95 אחוז מבין האנשים שזה קרה להם היה מהלך קל וחלף אחרי כמה ימים במסגרת מעקב של זמן קצר", הוסיף.

כשנשאל מה משמעות המחקר בנוגע למתנגדי החיסונים, השיב: "צריך להבדיל בין מתנגדי חיסונים למהססי חיסונים. לגבי מתנגדי חיסונים אני מניח שלמרות שזו עבודה שנעשתה בשקיפות מלאה, ללא מימון של פייזר, עם יוזמה שהתחילה אצלי אבל זכתה לשיתוף פעולה מלא של משרד הבריאות, מתוך רצון להיות שקוף - מתנגדי החיסונים ימצאו מה להגיד, למרות שאני חושב שזה מראה על הכוונות הטובות של משרד הבריאות ושל גופי הממסד לדעת מה קורה כשנותנים חיסון".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm