מחאת הרופאים המתמחים עלתה שלב עם הגשת מכתבי התפטרות מצד מוחים, זאת לאחר שהחליטו לדחות את המתווה שהוצע להם מצד משרד הבריאות ומשרד הכלכלה. דידי הררי הצטרף למאבקם, ובמהלך תוכניתו ששודרה היום (חמישי) ברדיו 103FM התריע בפני שר הבריאות על מה שעתיד להתרחש בעקבות התורנויות הארוכות.

בפתח התוכנית, ביקש הררי מהמאזינים להיכנס לנעליהם של המתמחים, בניסיון להמחיש את המצב העגום בו הם נמצאים: "נסו לדמיין שאתם עובדים 26 שעות ברצף. דמיינו נהג משאית נוהג במשך 26 שעות בלי לישון. דמיינו מישהו שעובד במשרד מול מחשב במשך 26 שעות. אני מנסה לדמיין את עצמי משדר 26 שעות, באותו הלהט ובאותו הקצב שבו אני משדר עכשיו".

"דמיינו שאתם מגיעים לבית חולים מסיבה כלשהי, ונפלתם על מתמחה שער 20 שעות", אמר הררי בדאגה, והוסיף: "כאחד שעבד הרבה שעות - יש חוסר ריכוז, עייפות בכל חלקי הגוף והראייה מטושטשת. ברגע אחד שבו אתה יושב, אתה מרגיש שאתה שוקע לאט לאט אל תוך השינה. סימנים של שיכור. הייתם רוצים שרופא שיכור יטפל בכם כשיש לכם בעיה רפואית?"

לשר הבריאות ניצן הורוביץ, מי שעמד מאחורי היוזמה לקצר את התורנויות של הרופאים המתמחים ל־18 שעות רצופות, פנה הררי בשאלה: "היית רוצה להגיע לבית החולים עם בעיה רפואית לא נעימה רק כדי לגלות שמי שמטפל בך לא ישן 23 שעות, ועכשיו הוא צריך להיות הכי מרוכז ולעשות הכי טוב שהוא יכול מבלי שהיד שלו תרעד מרוב עייפות?

"אתה לא, זה ברור, כי אתה שר הבריאות וסביר להניח שהיית מקבל יחס מיוחד ממיטב הרופאים הבכירים", המשיך הררי, "אבל, מה קורה עם האזרחים הפשוטים? אלו שאין להם קשרים? יהודים, ערבים, ממרכז הארץ, מקצות הארץ, מהפריפריה - מכל המקומות שאתם טוענים שיש לכם בוחרים. זה סבבה לך שהם יקבלו טיפול מרופא במצב תשוש? זה לא סבבה בכלל".

הררי הוסיף: "ואני לא מדבר על החיים הפרטיים שלהם, שרבים מהם כמתמחים בגילאי 30 בערך הם הורים צעירים עם ילדים קטנים בבית. לראות את הילדים לא מגיע להם? למה אותו מתמחה צריך להגיע הביתה לישון ולראות את הילדים רק כשהם בני 15? לחיות נורמלי - זה לבקש יותר מדי?"

הררי, כאמור, תמך במחאה. "צודקים המתמחים, וטוב מאוד שהם מגישים כרגע מכתבי התפטרות", אמר, "הלוואי ועוד יצטרפו אליהם. בכל מקום בעולם יחטפו רופאים ישראלים עם משכורות טובות יותר ועם תנאים הרבה יותר טובים - ואנחנו, כמה מצחיק ועצוב בו זמנית, נישאר עם מערכת בריאות חולה".