על רקע מאבק המתמחים ואיומי ההתפטרות, בבתי החולים נמשכה השגרה, אמנם היו מטופלים שהביעו חשש לנוכח האפשרות שהמתמחים יתפטרו, מה שעלול לפגוע באיכות הטיפול הרפואי שהם מקבלים.

ד"ר ריי ביטון לאחר שנמנע ממנה להיכנס ללשכת הבריאות, קרדיט: ארגון המתמחים

“לא היו תורים יוצאי דופן, אבל פחות רופאים צעירים נראו”, סיפר איציק לוי מתל אביב, שהגיע למרפאת חוץ בבית החולים איכילוב בתל אביב. “נכנסתי בזמן לתור שנקבע לי והכל נראה רגיל, אבל יש חשש מה יקרה. המתמחים עובדים קשה מאוד בחדר המיון ובמחלקות, בעיקר בשעות הלילה, ואני אפילו לא רוצה לחשוב מה יקרה אם הם לא יהיו. זה עלול לגרום לקטסטרופה, ואני מקווה שיגיעו להסכם והמתמחים יזכו לשעות עבודה נורמליות”.

חיים, שמחלים מניתוח ברגלו ונקבע לו תור לעוד שבועיים בבית החולים שיבא בתל השומר, הביע חשש מפני הצפוי. "אני מחכה לתור הזה בקוצר רוח. יש לי כאבים ברגל ואני רוצה לדעת מה קורה איתי. גם ככה מערכת הבריאות הציבורית נראית כפושטת רגל והתורים מאוד ארוכים. אני מקווה שישמרו על המתמחים, שעושים את העבודה השוחקת והברוכה".

גם אלעד בוזגלו, תושב עפולה שהגיע אתמול לבית החולים העמק, לא הסתיר את חששו: "כבר עכשיו העומס במחלקות הוא נוראי. אם המתמחים באמת יעזבו – אני לא רוצה לדמיין מה יהיה פה. המסדרונות מלאים, הרופאים קורסים, ועדיין אני חושב שהמחאה שלהם צודקת. לא יכול להיות שהם יעבדו משמרות כל כך ארוכות של כמעט 30 שעות. צריך לזכור שהם גם נוסעים לעבודה בהלוך וחוזרים ממנה אחרי זה ברכב. איך אפשר לתת לאדם לנהוג ברכב אחרי שהוא לא ישן?".

ברכה אלדג'ם, תושבת עפולה בשנות ה־60 לחייה, הוסיפה: "המחאה שלהם חשובה, ואני מבינה שזה לא הגיוני לעבוד כל כך הרבה שעות, אבל הם לא יכולים פשוט להתפטר. אלה החיים שלנו. אני לא מסכימה שהם יעבדו בלי לישון, וברור שזה מסוכן, אבל לעזוב את בתי החולים ולהשאיר אותנו לבד זה מסוכן אפילו יותר. שר הבריאות צריך לעזור להם".