קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, נאלץ לבטל את ביקורו המתוכנן בישראל בשבוע הבא, בשל כינוס מיוחד של הפרלמנט בווינה. זאת, על רקע החשיפה כי רשויות החוק חוקרות אותו וגורמים המקורבים אליו בחשד לעבירות שחיתות. האופוזיציה דורשת את התפטרותו של קורץ ומאיימת בהצבעת אי אמון.

קורץ היה אמור להגיע לישראל ביום שני הקרוב לביקור של יומיים, במהלכו היה אמור לקיים פגישות ולהשתתף במספר אירועים. אולם התברר כי הוא יצטרך להישאר באוסטריה אחרי שהמפלגות בבית הנבחרים החליטו לקיים ישיבה מיוחדת ביום שלישי שבה הוא נדרש להשתתף.

אתמול הודיע התובע לענייני שחיתות ופשעים כלכליים כי הוא פתח בחקירה נגד קורץ ותשעה אישים נוספים ושלושה ארגונים בחשד לעבירות שחיתות, כאשר במקביל בוצעו חיפושים בלשכת הקנצלר, במשרד האוצר ובמטה מפלגת העם השלטת.  על פי הפרסומים, החשדות עוסקים בתשלומים לכאורה שהועברו ממשרד האוצר לטובת ביצוע סקרי דעת קהל אוהדים עבור מפלגת השלטון באחד העיתונים בשנים 2016 עד 2018.

החשיפה עוררה סערה מיידית במערכת הפוליטית באוסטריה. מפלגת הירוקים, השותפה של מפלגת העם בקואליציה, נמנעה מלהכריז על פירוק השותפות, אולם תהתה אם קורץ יכול להמשיך ולכהן בתפקידו. "הרושם הרסני, חייבים להבהיר את העובדות", אמר סגן הקנצלר, וורנר קוגלר. "אנחנו לא יכולים לשוב לסדר היום, יכולתו של הקנצלר לתפקד מוטלת בספק". הוא הוסיף כי "אנחנו חייבים להבטיח יציבות וסדר, יש לנו אחריות משותפת למדינה שלנו".

מאות בני אדם הפגינו בווינה אחר הצהריים בקריאה להתפטרותו של קורץ וגם מפלגות האופוזיציה קראו לקנצלר לעזוב את תפקידו לאלתר והזהירו כי יעלו הצעת אי אמון נגדו. עם זאת, אם ההצעה אכן תגיע לפרלמנט, האופוזיציה - שכוללת את הסוציאל דמוקרטים, הליברלים ומפלגת החירות מהימין הקיצוני - תזדקק לתמיכת הירוקים כדי להדיח את קורץ.

במפלגת השלטון התייצבו מאחורי קורץ והצהירו כי גם אם הירוקים יפרשו, הם ימשיכו להוביל את הממשלה. קורץ עצמו דחה את החשדות והבהיר שאין לו כוונה להתפטר. "אם הירוקים לא רוצים יותר לשתף פעולה ורוצים לחפש רוב אחר בפרלמנט, צריך לקבל את זה", אמר אחר הצהריים. "אנחנו מוכנים להמשיך את שיתוף הפעולה".