ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב־103fm והתייחס לגילוי של ראש הממשלה בנט בדבר רון ארד. אולמרט התייחס לפוסט שכתבה רעייתו של השבוי: "דבריה של תמי אמרה היו מדויקים, וטוב שנאמרו כי הם מסייעים לצמצם קצת את רוחב היריעה והשיח הציבורי סביב הנושאים הלאה. לא נפגע פיזית אף פעם אף חייל כתוצאה מפעולה שנועדה לקדם את העניין. ודאי שבמבצעים כאלה יש מידה של סיכון, גם פיזיים וגם כאלה שעלולים להתפתח כמו חיכוכים בין מדינות, כל אלה נשקלים היטב ולעומק לפני שמקבלים החלטה". 

על המבצע שניסו להוציא למטרה דומה כבר ב־2007 במהלך כהונתו של אולמרט, הסביר ראש הממשלה לשעבר: "היו עמדות שונות, כאשר היו כאלה שחשבו שלקיחת הסיכון לא מוצדקת. המבצע היה כזה שבסיומו היינו צפויים לדעת האם רון ארד סיים את חייו בלבנון, או שמא הועבר לאיראן. המבצע הוכיח שארד לעולם לא הועבר לאיראן. קרוב לוודאי שארד נרצח, ככל הנראה על ידי בני המשפחה שמצאה אותו".

בסיום דבריו, תקף אולמרט: "אנחנו מדינה שאיבדה לחלוטין את הקוד הפנימי שלה, לגבי מה מותר ומה אסור. מצד אחד אנו אומרים שלעולם לא ננהל משאים ומתנים עם גורמי טרור, אך זה אומר שיהיו גופות שלא יחזרו. אמו של רון ארד שניהלה את המאבק, אמרה שהיא רוצה לדעת אם הוא חי או לא".