המשורר מרדכי גלדמן הלך הבוקר (שישי) לעולמו בגיל 75, לאחר מאבק במחלה קשה. גלדמן היה ידוע כאמן ומבקר ספרות ואמנות, ואף זכה בפרס ביאליק למפעל חיים בשנת 2010, כאות הערכה על פועלו.

צביקה ניר, יו"ר אגודת הסופרים, ספד לו: "אגודת הסופרים מתאבלת היום לאחר שליווינו בדאגה גדולה את תקופת חייו האחרונה הקשה. מרדכי גלדמן היה משורר בעל קול ייחודי ויוצא דופן. אמיץ, נועז, שלא היסס לחשוף חייו, אהבותיו ולבטיו בשירתו ארוכת השנים. שפת השיר שלו הייתה מלאכת מחשבת של משלבי השפה העברית השונים משובצים בפנינים מהשירה העולמית, בעיקר השירה האירופאית והמערבית לדורותיהן אותן הכיר היטב. כפסיכולוג וכאנליטיקן, עסוק היה בניסיונות אמנותיים חדשים כל חייו ובשנותיו האחרונות התמסר גם לסוגי השירה היפנית. הוא היה גם אמן רב תחומי, עסק בציור וברישום, בצילום ובפיסול. בנוסף חיבר גם פרוזה ובעיקר ספרי הגות ועיון בהם הצביע על מערכת ההקשרים בין הספרות לבין הפסיכואנליזה. זכה בפרסים רבים ושירתו תורגמה לשפות רבות".

גלדמן ז"ל עלה לישראל מפולין בשנת 1949 והתגורר בתל אביב. הוא השלים במהלך חייו לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה ובספרות ופסיכולוגיה קלינית לתואר שני מאוניברסיטת בר אילן. לאורך חייו, גלדמן זכה במספר רב של פרסים וביניהם: פרס חומסקי לשירה בשנת 83', פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים ב-1996, פרס ברנר ב-1997 ופרס עמיחי ב-2005. 

גלדמן ייצג את ישראל בביאנלה לשירה בליאז' – בלגיה ב-1995, וב"עונת התרבות הישראלית בצרפת" ב-1998. ב-2011 השתתף בפסטיבל השירה השני של טוקיו, במימון משרד החוץ הישראלי. ב-2019 השתתף בפסטיבל שירה בינלאומי מרכזי "lifft",שכלל משוררים נודעים מאסיה ואירופה, שהתקיים בבקו, אזרבייג'ן. באוקטובר 2016 התקיימה בבית פסואה שבליסבון השקה לתרגום של ספר שיריו 'תורת הייחוד' לפורטוגלית על ידי ז'ואאו פאולו אסטוואס דה סילבה.

גלדמן היה מסאי ופרסם מאמרים רבים בעיתונות ובמגזינים ושישה ספרי מחקר ועיון על נושאים פסיכואנליטיים, אמנותיים ותאולוגיים. עניינו המרכזי היה בחקר הפסיכואנליטי של העצמי לאור התאוריות של היוגה והבודהיזם. 

בנוסף, הוא עסק באמנות פלסטית: שימש כמבקר אמנות עסק בצילום, ציור וקדרות. תערוכת יחיד מתצלומיו הוצגה ב-2014 בבית האמנים של תל אביב. תערוכת יחיד מיצירותיו בחומר הוצגה גם בגלריה לעיצוב בחולון 'החווה' ב-2008. הציג ציורים, תצלומים ועבודות בחומר גם בתערוכות קבוצתיות. אצר תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות.